Ezzel lehet nagyot kaszálni: hódítanak a vitaminozott és szokatlan ízű tejtermékek

agrarszektor.hu
A megnövelt beltartalmi értékű tejtermékek eladása 2026-­ra várhatóan meghaladja a 150 000 millió dollárt - derül ki a Future Market Insights tanulmányából, amire a NAK Élelmiszeripari hírlevele hívja fel a figyelmet. A kiadványból kiderül, hogy sok a szokatlan újítás a tejtermékek piacán, de ezek fogyasztásából még mindig nem jutunk elegendő fehérjéhez és vitaminhoz.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az Egészségügyi Világszervezet (World Trade Organisation, WHO) jelentése alapján az iskolás gyermekek jelentős része A-vitamin hiányban szenved, amely csökkentésére a megnövelt beltartalmú tejtermékek kiváló megoldást jelenthetnek. Annak ellenére, hogy a tejtermékek számos tápanyag forrását jelentik, bizonyos technológiai megoldások beltartalmi csökkenést eredményezhetnek, amelyek pótlására hatékony lehetSEőséget nyújt a dúsítás - olvasható a NAK Élelmiszeripari hírlevelében.

A megnövelt beltartalmú élelmiszerek ára némileg magasabb a szokványos termékekhez képest. A megnövelt beltartalmú élelmiszerek dominanciája az ázsiai és a csendes-óceáni térségben (Japán kivételével) a legjelentősebb, ahol az értékesítés várhatóan 2026-ra eléri az 50 000 millió dollárt. A vezető termékek továbbra is a tejporok és tápszerek maradnak, amelyeket a tej és az ízesített tejek fognak követni.


A tejtermékek piacán is folyamatosak a szokatlan újítások. A Lactalis tulajdonában lévő Siggi piacra dobta új kávétartalmú skyr (izlandi joghurtkülönlegesség) termékcsaládját. A bogyós gyümölcs, vanília és áfonya ízekben kóstolható joghurtok 4 százalék hidegen főzött arabika kávét tartalmaznak. A Chobai vállalkozás pedig kifejlesztette új olajosmag-vajakkal dúsított görög joghurtjait. A munka eredményeképpen megszületett a mandulavaj-tartalmú, vanília ízű mézes, a mogyoróvajas csokoládé ízű, valamint a gesztenyevajas vanília ízű termék. A GMO-, mesterséges aroma-, édesítőszer- és tartósítószer-mentes joghurtok bővítik az egészséges termékek piacát.

A legutóbbi hazai reprezentatív táplálkozási felmérés alapján natúr és ízesített, savanyított tejkészítményekből a férfiak naponta átlagosan 33 g­-ot, míg a nők valamivel többet, 38 g­-ot fogyasztottak. A felmérésből kiderült, hogy a teljes fehérjebevitel 16%-át a tej és a tejtermékek adták, amelyből 2-1% a savanyított tejkészítmények és egyéb tejtermékek aránya. A felnőtt lakosság kalciumfelvétele átlagosan 721,3 mg volt naponta, amely alatta marad az ajánlásban szereplő 800 milligrammos értéknek. A férfiaknál ez az érték átlagosan 758,2 mg/nap, míg a nőknél 688,9 mg/nap volt. Az összes kalciumfelvétel 54%-a tej és tejtermékek fogyasztásából származott, amelyből 26%-ot tett ki a tej, 15%-ot a sajtok, 6%-ot a savanyított tejkészítmények, 5%-ot az egyéb tejtermékek és 2%-ot a túró, túrókészítmények. Az új magyar táplálkozási ajánlás naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejtermeket javasol.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?