Új fejlesztés segítheti a koronavírus miatt veszteséges magyar cégeket

agrarszektor.hu
A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket fogja segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel, a NAK utóbbiak közül különösen is számít a nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokra. A NAK Piactér adatbázisába már jelentkezhetnek az érintett cégek, valamint a webes fejlesztés elkészülte előtt is összeköti már a jelentkezőket a kamara.

A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A NAK elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B - Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében, tudtuk meg a kamara közleményéből.

A NAK Piactér nevű, jelenleg - gyorsított ütemű - fejlesztés, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan - termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező - online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Ennek a rendszernek az adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek, és a jövőben is folyamatosan várják a jelentkezésüket. Mivel ezen a platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek.

Amelyik vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről ezen az oldalon talál további információkat. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara - a webes fejlesztés megvalósulásáig is - összehozza egymással, vagyis a kamara már most is segít abban, hogy a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező tagjainak értékesítési nehézségei csökkenjenek, a felvásárlók, kereskedők pedig növelhessék a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőjön a helyi termékek aránya, továbbá csökkenjenek a tranzakciós költségek.

A kamara mindemellett továbbra is arra kéri az önkormányzatokat, hogy ne zárják be a település piacait, illetve, aki megtette volna, nyissa ki újra azokat. A piacoknak most még nagyobb a szerepük a helyi termékértékesítésben, mint valaha. A kamara kéri, hogy ne korlátozzák többek közt a dísznövények, palánták, a helyi élelmiszerek, az őstermelői áruk forgalmazását, segítsék ezzel is a településük, térségük termelőit, élelmiszer-előállítóit. A piacok az áruházaknál is biztonságosabbak lehetnek, a szabályok betartásával.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2022
Jubilál a hazai agrárium hagyományos, év végi csúcsrendezvénye
EZT OLVASTAD MÁR?