Koronavírus: megvan, hogyan segítenék a magyar élelmiszeripari cégeket

Koronavírus: megvan, hogyan segítenék a magyar élelmiszeripari cégeket

agrarszektor.hu
Digitális felületet indított NAK Piactér néven a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, hogy segítse a járványhelyzetben piacukat vesztő élelmiszer-ipari vállalkozásokat. Ennek részleteiről Győrffy Balázs, a kamara elnöke nyilatkozott az Inforádió Aréna című műsorának.

Néhány nap és jön az Agrárium 2025 konferencia! Szerezze meg jegyét még most!

A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

35% kedvezmény NAK-szaktanácsadóknak és NAK-tagoknak!

A mezőgazdaság egyes szereplői eltérő módon élik meg a vírus következményeként előállt gazdasági helyzetet, írta meg az Infostart. Vannak ágazatok, amelyek már rövid távon nagyon komoly problémákkal küszködtek, és olyanok, amelyek a második hullámból kapnak egy komoly csapást, fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában Győrffy Balázs, aki egyben reményét is kifejezte, hogy lesznek szektorok azért, ahol elkerülhető a drasztikus változás.

A kamara elnöke arról is beszámolt, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamra valamennyi megyében létrehozott egy úgynevezett agrárkoordinációs munkacsoportot, ezáltal állandó jelleggel, naprakészen tudják szondázni a tagokat, vizsgálva, hogy mely ágazatban van probléma és arra milyen reakciókat tudnak tenni. Bár igyekszenek a helyben felmerülő gondokra helyben választ találni, előfordulhat, hogy valami központi beavatkozás igényel, tette hozzá Győrffy Balázs.

EZ IS ÉRDEKELHET

Azok a területek, amelyek már kezdet kezdete óta érintettek, jellemzően a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) szektor beszállítói. Esetükben, ami a zöldség-gyümölcs ágazat jelentős részét érinti, szinte egyik pillanatról a másikra szűnt meg a piac, ahová korábban értékesítették a termékeiket. Az említett munkacsoportoknak köszönhetően például róluk is gyors helyzetképet kapott a NAK, magyarázta Győrffy Balázs.

Többek között őket is próbálja segíteni az a kezdeményezés, egy digitális felület, amelyet a Nemzeti Agrárgazdasági kamara indított. A NAK Piactér nevet viselő oldal a piacukat vesztett vállalkozások számára kíván alternatív értékesítési lehetőségeket kínálni, összefogva azokat. Az elnök tájékoztatása szerint mostanra már több mint száz vállalkozás, jóval több mint ezer termékével került már rögzítésre a rendszerben, amelybe tucatnyi kereskedő is regisztrált már.

Fotó: Portfolio / Stiller Ákos

Győrffy Balázs szavai szerint igyekszenek egy olyan "színpadot kovácsolni", ahol a kereslet és a kínálat egymásra talál, ugyanis az érintettek birtokában vannak egy bizonyos mennyiségnek, amivel meg tudnak jelenni a piacon. Ezért aztán úgy alakították ki a Piacteret, a kereskedelmi hálózattal egyeztetve, kérve információkat a termelőktől és feldolgozóktól, hogy szűrni lehessen, milyen lokációban, milyen termékekre, milyen rendszerességgel, mekkora mennyiségben tudnak rendelkezésre állni.

Reményeik szerint olyan üzleti kapcsolatok jönnek ennek köszönhetően létre, amik akár hosszú távon is eredményesek lehetnek, azonban rövid távon mindenféleképpen segítenek abban, hogy piacot találjanak azok a termékek, amelyek nem várathatnak ezzel.

EZ IS ÉRDEKELHET

(A címlapkép a Portfolio tulajdona, készítette Stiller Ákos.)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

UV védelem a BIOFIL-tól (x)

Nincs termelő, aki az utóbbi 3-5 évben ne szembesült volna az ultraibolya sugárzás következtében fellépő károkkal, ami évről évre nagyobb problémákat okoz a termelésben.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?