Egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket: megvan, mi áll a háttérben

Egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket: megvan, mi áll a háttérben

agrarszektor.hu
A fogyasztói igények világszerte változnak, amit egyre több cég fel is ismer. A táplálkozási szokásokat illetően az elmúlt években elképesztő változások következtek be, amelyek nem csak átformálták a piacot, de mozgásban is tartják, mivel az élelmiszeripari cégeknek és forgalmazóknak tartania kell a lépést, ha versenyben szeretnének maradni. A laktózmentes, a vegán, a vegetáriánus és a cukormentes termékek piacán várható a leggyorsabb változás.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Jelenleg 375 millió, vegetáriánus étrendet valamilyen formában követő ember él a földön, ez a szám pedig csak Európán belül jelenleg 38 millió. Az olasz kutatóintézet, az Eurispes prognózisa szerint azonban 2050-re százmillió vegetáriánus étrendet követő ember lesz kontinensünkön. Ebbe beletartoznak a vegetáriánusok, a vegánok, a flexitáriánusok - azaz a vegetarianizmust rugalmasan kezelők - és az egyéb, vegetáriánus étrenddel kapcsolatos szokást követők is - írja a Pénzcentrum

EZ IS ÉRDEKELHET

Míg csupán néhány éve, ha valakinél kiderült valamiféle étel-intolerancia, vagy cukorbetegség, esetleg tudatosan szerette volna helyettesíteni a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, a boltokban csupán néhány olyan termék volt elérhető, amit be tudott illeszteni az étrendjébe. A kis választékkal ráadásul az is együtt járt, hogy íz, állag vagy elkészítés tekintetében súlyos kompromisszumokat kellett kötnie az illetőnek, hiszen a gyártók többnyire még nem voltak felkészülve az új igényekre és arra, hogy kompromisszummentes termékeket kínáljanak ezeknek a fogyasztóknak is

- fogalmazott Monori István, a több mint húsz éve a Hulala növényi habalapokat forgalmazó König-Units Kft. kategória-menedzsere.

A szakember kitért arra is, hogy mostanra a legtöbb gyártó és forgalmazó felismerte az egyre növekvő igényeket, és egyre többen reagálnak a fogyasztói szokások változására. Kiemelte, ma már egy gyártó sem tud elmenni a laktózmentes élelmiszerek mellett sem, hiszen a felnőtt lakosság közel hetven százaléka küzd laktózzal kapcsolatos intoleranciában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?