Egyre kevesebben veszik ezt az élelmiszert: pedig régen kapkodtak érte

Egyre kevesebben veszik ezt az élelmiszert: pedig régen kapkodtak érte

agrarszektor.hu
A PepsiCo, az USA legnagyobb élelmiszergyártója néhány hete számolt be arról, hogy az elmúlt évek áremelései után a fogyasztók kevesebbet vásárolnak a gyártó termékeiből. Habár Ramon Laguarta, a cég vezérigazgatója a vásárlók pénzügyi nehézségeit okolja a visszaesésért, a piackutatások szerint nem csak ez áll a háttérben.

Legyen Ön is EARLY BIRD - Agrárium 2025 konferencia

A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

35% kedvezmény NAK-szaktanácsadóknak és NAK-tagoknak!

Komoly visszaesés történt Észak-Amerikában a PepsiCo termékeinek vásárlásában, mind az italok, mind pedig a sós snackek forgalma csökkent. Azonban amíg, a cég szerint a fogyasztók rosszabb anyagi helyzete okolható a kialakult helyzetért, addig a Circana nevű piackutató cég arról számolt be, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek iránti fogyasztói kereslet folyamatosan növekszik, ezek a termékek pedig jellemzően drágábbak, így inkább arról van szó, hogy az emberek egyszerűen kevesebb egészségtelen élelmiszert vásárolnak - írja a Portfolio a Bloombergre hivatkozva. 

Ez a trend részben annak is köszönhető, hogy az emberek többet főznek otthon ahelyett, hogy étterembe mennének Emellett pedig az Ozempic nevű egyre népszerűbb gyógyszer egyik gyakori mellékhatása, hogy csökkentik az emberek magas zsír- és cukortartalmú élelmiszerek iránti „sóvárgást"

- mondta Fatima Cody Stanford, a Harvard Medical School elhízásgyógyász kutatója.

Felmerül tehát a kérdés, hogy most akkor a Pepsinek és más feldolgozott élelmiszereket forgalmazó gyártóknak is a friss élelmiszerek piacát kellene célba vennie? A friss élelmiszerek üzlete drámaian különbözik a feldolgozottakétól, melyek mesterséges tartósítószerekkel vannak tele, és hosszú ideig képesek elállni a raktárakban, így tehát a változás a sokkal romlékonyabb termékek felé hatalmas kihívást jelentene ezeknek a cégeknek, nem csak a raktározás, de az ellátási láncok egyéb területein is. A cégek számára azonban jó lehetőség lehet a nemzetközi piacokon már befutott termékek bevezetése az amerikai piacokon.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Legyen Ön is EARLY BIRD!
EZT OLVASTAD MÁR?