Olcsó és népszerű - Tartják magukat a sajátmárkás termékek

agrarszektor.hu
A kiskereskedelmi láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Az üzletláncok saját márkás élelmiszereiből mintegy 168 milliárd forint volt a kiskereskedelem bevétele az első félévben, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból pedig több mint 27 milliárd forint; ez valamivel több a tavaly azonos időszakinál - állapította meg a Nielsen piackutató.

A vásárlók az általuk elköltött pénz 25,5 százalékát adták ki saját márkás termékekre az első félévben, míg egy évvel korábban 25,1 százalékot. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.(A kereskedelmi - saját - márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, általában a cég nevével jelzik a termékeket.)

A háztartási vegyiáruknál és kozmetikumoknál a boltok bevételének 17,7 százaléka származott saját márkákból január-júniusban, ahogy egy évvel korábban is. Mennyiségi szempontból az évek óta tartó növekedés megszűnt, a saját márkák piaci részesedése 36,8-ról 35,6 százalékra csökkent.

Az élelmiszerek között értékben legalacsonyabb a saját márkák részaránya az alkoholos italoknál, édességeknél és a forró italoknál, ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban a legmagasabb a gyártói márkák mutatója - idézi a közlemény Kocsis Esztert, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.

Az elemzés szerint néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi a többi között a szénsavas üdítőitaloknál, a tejfölnél, a margarinnál, az édes kekszeknél és a jégkrémeknél. Szintén javult a gyártói márkák piaci pozíciója a háztartási papíráruknál és a fogkeféknél.

A Nielsen felmérése szerint a megkérdezett magyar vásárlók 55 százaléka ugyanannyi kereskedelmi márkás terméket vesz, mint egy évvel korábban, 31 százalék pedig többet. A válaszadók 63 százaléka azért, mert olcsóbbak, mint a gyártói márkás termékek.

 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

ARASZ Gazdálkodási Napló és Farm menedzsment! (x)

Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva az Arasz komoly segítség volt a Gazdálkodási napló és az EGN beadás követelményeinek való megfelelésben a gazdálkodások adminisztrációs terheinek csökkentésében.

EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. október 21. 05:57