AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Az üzletláncok saját márkás élelmiszereiből mintegy 168 milliárd forint volt a kiskereskedelem bevétele az első félévben, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból pedig több mint 27 milliárd forint; ez valamivel több a tavaly azonos időszakinál - állapította meg a Nielsen piackutató.
A vásárlók az általuk elköltött pénz 25,5 százalékát adták ki saját márkás termékekre az első félévben, míg egy évvel korábban 25,1 százalékot. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.(A kereskedelmi - saját - márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, általában a cég nevével jelzik a termékeket.)
A háztartási vegyiáruknál és kozmetikumoknál a boltok bevételének 17,7 százaléka származott saját márkákból január-júniusban, ahogy egy évvel korábban is. Mennyiségi szempontból az évek óta tartó növekedés megszűnt, a saját márkák piaci részesedése 36,8-ról 35,6 százalékra csökkent.
Az élelmiszerek között értékben legalacsonyabb a saját márkák részaránya az alkoholos italoknál, édességeknél és a forró italoknál, ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban a legmagasabb a gyártói márkák mutatója - idézi a közlemény Kocsis Esztert, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.
Az elemzés szerint néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi a többi között a szénsavas üdítőitaloknál, a tejfölnél, a margarinnál, az édes kekszeknél és a jégkrémeknél. Szintén javult a gyártói márkák piaci pozíciója a háztartási papíráruknál és a fogkeféknél.
A Nielsen felmérése szerint a megkérdezett magyar vásárlók 55 százaléka ugyanannyi kereskedelmi márkás terméket vesz, mint egy évvel korábban, 31 százalék pedig többet. A válaszadók 63 százaléka azért, mert olcsóbbak, mint a gyártói márkás termékek.