2020. július 4. szombat Ulrik

Hírek - Élelmiszer

Tényleg olyan jó az idei sörszezon? Elárulták a Borsodinál, mire számítanak

Több szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben.
 
 

Bizakodó a Borsodi az idei év eredményeivel kapcsolatban, Vuleta Zsolt, a Molson Coors csoporthoz tartozó Borsodi ügyvezetője az agrárszektor.hu-nak elmondta: bejött az új palack a fogyasztóknak, és nem tervezik a Borsodi sör esetében a 4 decis doboz bevezetését.

Jó szezonra számít idén nyáron a Borsodi Sörgyár ügyvezetője. A tavalyi év - elsősorban a nyári hőség miatt – kiemelkedő értékesítési számokat produkált, az idei évre pedig komoly hatással lehet, hogy a sörfogyasztás társas esemény, ezért

a nyáron zajló nemzetközi sporteseményekhez kapcsolódva növekedhetnek az értékesítések.


Ebből a szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben. A Borsodinál úgy látják, azért fontos terep HORECA-csatorna, mert „személyesebb” kapcsolat alakulhat ki a fogyasztó és a termék - így a gyártó - között. Az ügyvezető kiemelte a széles, sokféle igényt kielégítő portfolió jelentőségét: a cég nem csak a hagyományos Borsodi termékeket forgalmazza, hanem több nemzetközi sörmárkát is, például a Staropramen, a Stella Artois, a Beck’s vagy éppen a Leffe és a Hoegaarden prémium termékeket.

Az idei év egyik nagy dobása a Borsodi új palackja: hosszú évek óta a régi üvegben értékesítették a sört, a megújulást az idei csúcsszezonra időzítették. Vuleta Zsolt elmondta, hogy a fogadtatás pozitív – igaz, mindig lesznek olyan fogyasztók, akik egy ideig még keresik a régi csomagolást. Arra ugyanakkor a jelenlegi tervek alapján nem kell számítani, hogy a Borsodi sör esetében 4 deciliteres kiszerelést is piacra dobnának.


Vuleta Zsolt (Fotó: Borsodi)

Kedvező piaci trend, hogy a prémium szegmens egyértelműen erősödik, sokan keresik a magasabb minőségű termékeket és a sörkülönlegességeket. Ezeket a fogyasztói igényeket pedig nem csak a kis kézműves gyártók, hanem a nagy sörgyárak is ki tudják szolgálni.

A magyar sörpiacon a prémium szegmens az elmúlt évben 10 százalékkal bővült, ami jól jelzi a piac és a sörkultúra fejlődését.


Vuleta Zsolt kiemelte: a Borsodi Sörgyár a továbbiakban is számít a magyar beszállítókra. Az alapanyagokat szigorú minőségi normák szerint szerzik be, több partnerükkel hosszú évek óta együtt dolgoznak.

 

De mi a helyzet az enzimekkel?

A szezon indulásával egyidőben több cikk jelent meg arról, hogy a nagy gyártók különféle adalékanyagokkal gyorsítják a gyártási folyamatot – ezeket pedig nem tüntetik fel a csomagoláson. A Borsodi vezetője szerint a söripar egységesen, szakmai alapokon reagált az elmúlt hetek támadásaira. Az enzimek használata élelmiszeripari kérdés, a minőségi sörgyártáshoz szükséges a használatuk, ezek biztonságos, az Európai Unió területén engedélyezett enzimek. Az enzimek stabilizálják a sörkészítés folyamatát, a sör tisztaságát és a habtartósságot segítik. Enzimek használatával nem gyorsul fel a sörkészítés, gyors sör nincs.


Mit vár az idei szezontól a másik két nagy gyártó, a Heineken/Soproni és a Dreher? Kattints!

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu