Luxusautók után Rolls-Royce motorok a kombájnokban is

agrarszektor.hu
Együttműködést kötött egymással a Claas és a Rolls-Royce, amelynek értelmében a luxusautóiról híressé vált brit márka látja el MTU motorokkal a német vállalat mezőgazdasági gépeit. Az üzlet kombájnokat, silózókat és traktorokat egyaránt érint.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A Rolls-Royce részéről a megállapodás nem tekinthető egyedi "kilengésnek", hiszen az 1904-ben alapított patinás brit cég már az első világháborúban is készített hajtóműveket az angol légierő számára, és azóta is szívesen kirándulgat a személyautó-gyártáson kívüli területekre. A Claas a továbbfejlesztett, kedvezőbb fogyasztású MTU 1000, 1100, 1300 és 1500 típusszámú MTU motorokat a Lexion és Tucano kombájnjaiba, a Jaguar önjáró silózóiba, valamint az összkerékhajtású Xerion traktoraiba szereli majd be. Az erőművek a 100-480 kW (135-645 LE) teljesítménytartományt ölelik fel, és megfelelnek a Stage V kibocsátási előírásoknak. Pedig az új európai emissziós osztályzat csak 2019 januárjától lép érvénybe, és ez a részecske-kibocsátási határértéket a pillanatnyi 25 mg/kWh helyett 15 mg/kWh-ban szabja meg.

Az erőforrások a Daimler OM 93x és OM 47x dízelmotorok alapjaira készülnek, hiszen a Rolls-Royce Power Systems AG hosszú távú szerződést kötött a Daimler AG-vel, sőt maga is németországi központú. Ennek az a magyarázata, hogy jogelődjét, a névadóul szolgáló MTU-t (Motoren- und Turbinen-Union) a Boden-tó partján lévő Friedrichshafenben alapították 1909-ben. A tervek szerint évente 4-5 ezer erőforrás kerül majd a Claas csúcsminőségű eszközeibe. A nálunk is komoly piaci részesedéssel bíró német mezőgépgyártó vállalat semmit sem bíz a véletlenre, amit az is bizonyít, hogy a piacra dobás előtt már jó ideje teszteli az MTU-motorokkal ellátott gépeit. A Rolls-Royce Power Systems főhadiszállása továbbra is Friedrichshafenben van, és világszerte 10 ezer dolgozót foglalkoztat.

Az MTU ugyanakkor a Daimlerhez kötődik régebbi szálakkal, hiszen az a Wilhelm Maybach (és fia, Karl) alapította, aki 1907-ig a Daimler-Motoren-Gesellschaft technikai igazgatójaként munkálkodott. Eleinte repülőgépek hajtóműveit gyártották (például a Zeppelin léghajókét), majd vonatokét és hajókét is. 1921-ben a Berlin Motor Show szenzációjának számító kísérleti autómodell is az ő nevükhöz fűződött (ez volt a 70 LE-s Maybach W3), a II. világháborúban pedig a német tankokhoz állítottak elő motorokat.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

ARASZ Gazdálkodási Napló és Farm menedzsment! (x)

Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva az Arasz komoly segítség volt a Gazdálkodási napló és az EGN beadás követelményeinek való megfelelésben a gazdálkodások adminisztrációs terheinek csökkentésében.

EZT OLVASTAD MÁR?