2019. december 11. szerda Árpád

Hírek - Gépek

Luxusautók után Rolls-Royce motorok a kombájnokban is

Együttműködést kötött egymással a Claas és a Rolls-Royce, amelynek értelmében a luxusautóiról híressé vált brit márka látja el MTU motorokkal a német vállalat mezőgazdasági gépeit. Az üzlet kombájnokat, silózókat és traktorokat egyaránt érint.
 
 

A Rolls-Royce részéről a megállapodás nem tekinthető egyedi „kilengésnek”, hiszen az 1904-ben alapított patinás brit cég már az első világháborúban is készített hajtóműveket az angol légierő számára, és azóta is szívesen kirándulgat a személyautó-gyártáson kívüli területekre. A Claas a továbbfejlesztett, kedvezőbb fogyasztású MTU 1000, 1100, 1300 és 1500 típusszámú MTU motorokat a Lexion és Tucano kombájnjaiba, a Jaguar önjáró silózóiba, valamint az összkerékhajtású Xerion traktoraiba szereli majd be. Az erőművek a 100–480 kW (135–645 LE) teljesítménytartományt ölelik fel, és megfelelnek a Stage V kibocsátási előírásoknak. Pedig az új európai emissziós osztályzat csak 2019 januárjától lép érvénybe, és ez a részecske-kibocsátási határértéket a pillanatnyi 25 mg/kWh helyett 15 mg/kWh-ban szabja meg.

Fotó: mtu-online.com

Az erőforrások a Daimler OM 93x és OM 47x dízelmotorok alapjaira készülnek, hiszen a Rolls-Royce Power Systems AG hosszú távú szerződést kötött a Daimler AG-vel, sőt maga is németországi központú. Ennek az a magyarázata, hogy jogelődjét, a névadóul szolgáló MTU-t (Motoren- und Turbinen-Union) a Boden-tó partján lévő Friedrichshafenben alapították 1909-ben. A tervek szerint évente 4-5 ezer erőforrás kerül majd a Claas csúcsminőségű eszközeibe. A nálunk is komoly piaci részesedéssel bíró német mezőgépgyártó vállalat semmit sem bíz a véletlenre, amit az is bizonyít, hogy a piacra dobás előtt már jó ideje teszteli az MTU-motorokkal ellátott gépeit. A Rolls-Royce Power Systems főhadiszállása továbbra is Friedrichshafenben van, és világszerte 10 ezer dolgozót foglalkoztat.

Fotó: mtu-online.com

Az MTU ugyanakkor a Daimlerhez kötődik régebbi szálakkal, hiszen az a Wilhelm Maybach (és fia, Karl) alapította, aki 1907-ig a Daimler-Motoren-Gesellschaft technikai igazgatójaként munkálkodott. Eleinte repülőgépek hajtóműveit gyártották (például a Zeppelin léghajókét), majd vonatokét és hajókét is. 1921-ben a Berlin Motor Show szenzációjának számító kísérleti autómodell is az ő nevükhöz fűződött (ez volt a 70 LE-s Maybach W3), a II. világháborúban pedig a német tankokhoz állítottak elő motorokat.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu