Traktortörténelmi pillanatok: a jókor jó helyen levő traktor és a repülőgép esete

Traktortörténelmi pillanatok: a jókor jó helyen levő traktor és a repülőgép esete

1962. szeptember 19-én Jim Meads és gyerekei sétálni indultak az angliai Hatfield közelében. Útközben Mr. Meads elkészítette élete talán legikonikusabb fotóját. Ki ez az ember, aki nem akar belenézni a kamerába? Miért nem vállalja az arcát? Mit néz? Milyen gépet vezet épp? Milyen különös események vezettek e kép megszületéséhez?

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az alábbi képen egy Fordson Super Major traktor látható, amelyet a Ford Motor Company Ltd. gyártott 1960 és 1964 között. A jármű 51,8 lóerős teljesítménnyel rendelkezett, valamint az akkoriban újnak számító differenciálzárral és a kerekek közötti teherátviteli rendszerrel.

A kép az angliai Hatfieldben, a brit de Havilland repülőgépgyártó cég repterén készült. A traktort vezető fiatalember, Mick Sutterby nem azért fordult el, mert nem akarta, hogy lefényképezzék. Bár azt azért közölte a fotós Jim Meads-zel és gyerekeivel, hogy nem lenne szabad a reptér területén tartózkodniuk. Mick Sutterby elfordulásának okát akkor érthetjük meg, ha megnézzük a teljes képet.

Jim Meads a szomszédja volt a de Havilland egyik tesztpilótájának, Bob Sowray-nek, aki egyszer megemlítette neki, hogy aznap próbarepülést fog végrehajtani az English Electric Lightning F1 névre keresztelt vadászbombázóval. Jim Meads pedig úgy gondolta, hogy ez megér egy képet, így a gyerekeivel és a fényképezőgépével a reptér felé vették az irányt. Találtak egy jó helyet, ahol láthatták a felszálló repülőgépet, és Jim Meads arra készült, hogy készít egy képet a gyerekeiről, a háttérben a leszálló Lightning F1-gyel. Ekkor még nem tudta, hogy nem Bob Sowrayt fogja lefényképezni a nap során, hanem a de Havilland másik tesztpilótáját, George Airdet.

Amíg a gépre vártak, felbukkant Mick Sutterby, aki a reptér gyepének karbantartásának volt az egyik felelőse a reptér Fordson Super Majorján. Szólt Meads-éknek, hogy rossz helyen vannak, ám ekkor meghallották a közeledő repülőgép zaját, és azt is, hogy valami nem stimmel vele. Mick Sutterby elfordult, hogy megnézze, mi történik mögötte, Jim Meads meg előkapta a fényképezőgépét, és elkészítette később ikonikussá vált képét. A képen az látható, ahogy a meghibásodott English Electric Lightning F1 XG332 irányíthatatlanul zuhan a föld felé, ám a pilótának még volt annyi ideje, hogy katapultájon, noha nagyon közel volt a földhöz.

George Aird nem panaszkodhatott a szerencséjére. Nemcsak, hogy sikerült katapultálnia, de még a földet érést is túlélte. Egy közeli üvegház tetejébe csapódott, azt átszakítva és mindkét mindkét lábát eltörve közben. A megrázkódtatástól az eszméletét is elveszítette, később az üvegházi locsolóberendezés térítette magához.

Az XG332-es és a fotó teljes története eredeti nyelven ezen az oldalon olvasható.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13