Ettől mindenkinek leesik az álla: ez a gép lehet a legismertebb traktor itthon

Ettől mindenkinek leesik az álla: ez a gép lehet a legismertebb traktor itthon

agrarszektor.hu
Több mint 8 millió megtekintésnél tart egy videó, amelyet még 2012-ben töltöttek fel a Youtube-ra. Ezen a Szarvasi Veteránjármű Baráti Kör egy igazi ritkaságot, egy DT-54-es traktort indít be. Az egykori szovjet gépet még egy benzinüzemű kétütemű indítómotorral kellett beröffenteni.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A Szarvasi Veteránjármű Baráti Kör célja - Facebook-oldaluk szerint - a múlt gép- és jármű-történeti ereklyéinek megmentése. Ennek során az egyik legnagyobb figyelmet kapó akciójukat 2011. december 28-án hajtották végre, amikor is beindítottak egy régi, DT-54-es traktort. Az erről készült - és Kovács Dániel által feltöltött - videót azóta több mint 8 millióan látták és azóta is töretlen a népszerűsége. A motor indítása egy benzinüzemű, kétütemű PD-10 (későbbi példányokon PD-10M) indítómotorral történt. Ez keltette életre a négyhengeres, atmoszferikus töltésű, örvénykamrás dízelmotort, amely 1300/perc üzemi fordulatszámon 40 kW-ot (54 lóerőt) adott le - írta meg a Vezess.hu.

A DT-54-es általános célú, lánctalpas mezőgazdasági vontatót a Szovjetunióban (a sztálingrádi, a harkovi és az altaji traktorgyárakban) gyártották 1949-1979 között. A Wikipédia vonatkozó szócikke szerint csak ebben a három üzemben közel egymillió darabot - egészen pontosan 957,9 ezret - állítottak össze ebből a modellből. A típus gyártását más szocialista országok is átvették.

Magyarországon 1951-ben született döntés a hazai gyártás megszervezéséről. A járművet Magyarországon a Vörös Csillag Traktorgyár gyártotta Dutra DT-413 jelzéssel. A hazánkban gyártott típus a szovjet alapmodell korszerűsített, helyi körülményekhez igazított változata volt, amelyből 1951-1962 között összesen csaknem 5,9 ezer egységet gyártottak le.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?