Súlyos döntést hoztak rengeteg étrend-kiegészítőről: ez téged is érinthet

Súlyos döntést hoztak rengeteg étrend-kiegészítőről: ez téged is érinthet

MTI
Tilos az egészségre vonatkozó állításokat alkalmazni olyan étrend-kiegészítők reklámozásában, amelyek botanikai anyagokat - például gyógynövényeket vagy növényi kivonatokat - tartalmaznak, amíg ezek tudományos értékelése és uniós szintű engedélyezése le nem zárul - erősítette meg a Európai Unió bíróságának szerdai döntése.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

A Portfolio Csoport az idén 13. alkalommal rendezi meg siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ágazat egyik legnagyobb és legjelentősebb szakmai eseményének számít. A decemberi rendezvényen immár 11. alkalommal adjuk át tíz kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Az ügy előzménye, hogy a német Novel Nutriology cég egy sáfrány- és dinnyekivonatot tartalmazó terméket reklámozott azzal az állítással, hogy az javítja a hangulatot, valamint csökkenti a stressz és fáradtság érzését. Egy német szakmai egyesület bírósághoz fordult, szerintük a reklám jogsértő. Az ügy a német szövetségi legfelsőbb bíróság elé került, amely előzetes döntéshozatalt kért az uniós bíróságtól.

A bíróság megjegyezte, hogy kivételt képezhetnének azok a jelölések, amelyeket egy átmeneti szabályozás alapján már korábban elfogadtak, azonban ez a konkrét eset nem tartozik az átmeneti szabályozás hatálya alá, mivel a kérdéses pszichés hatásokkal kapcsolatos állításokat korábban Németországban nem értékelték, és a szükséges engedélyezési kérelmet a vállalkozás nem nyújtotta be határidőre. A kötelező uniós engedélyeztetési vizsgálat annak biztosítására irányul, hogy az egészségre vonatkozó állítás tudományosan megalapozott legyen, és ezáltal védje a fogyasztókat és az emberi egészséget - emlékeztetett az uniós bíróság.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?