2024-ben is folytatja a terjeszkedést a nagy magyar takarmánygyártó

2024-ben is folytatja a terjeszkedést a nagy magyar takarmánygyártó

agrarszektor.hu
Mintegy 105,34 milliárd forint árbevételt és 1,03 milliárd forint adózás előtti eredményt termelt Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM a 2023/24-es üzleti év - 2023. december 31-én lezárult - első hat hónapjában. Az UBM az előző félévben folytatta beruházásait és nemzetközi terjeszkedését: 2023 augusztusában belépett az állattartás szegmensbe és megnyitotta kereskedelmi irodáját Olaszországban - derült ki a cég közleményéből.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A 2023/24-es üzleti év első felében az UBM Csoport jelentősen növelte az export tevékenységből származó árbevételének arányát. Míg az előző üzleti év első felében - azaz a 2022. július 1-től december 31-ig tartó időszakban - 47,5%-ot (58,25 milliárd forintot) tett ki az export árbevétel a cégcsoport teljes árbevételéből, addig ez az arány a jelenlegi, 2023/24-es üzleti év első hat hónapjában már elérte az 54,3%-ot (az 57,25 milliárdos szintet). A cégcsoport legjelentősebb exportpiacai közé Olaszország, Ausztria, Németország és Románia tartozik, ezekből származik teljes export árbevételének négyötöde.

EZ IS ÉRDEKELHET

Kihívást jelentett a szemes termények jelentős árzuhanása

Az UBM Csoport a 2023/24-es üzleti év első félévében 105,34 milliárd forint árbevételt termelt az előző üzleti év azonos időszakában elért rekord szintű, 122,67 milliárd forintos árbevétel után. Horváth Péter, az UBM Csoport vezérigazgatója szerint ez ugyan elmarad a bázisidőszak árbevételétől, azonban mindenképpen szükséges megemlíteni, hogy erre a teljesítményre a cégcsoport egy jelentős árzuhanást elszenvedő piacon volt képes. A takarmánygyártás alapanyagaként használt takarmánykukorica átlagos ára ugyanis több mint 50 százalékkal, a takarmánybúza ára pedig mintegy 40 százalékkal esett vissza a 2023. december 31-ével záródó félévben, ami jelentős negatív árhatást okozott az árbevételben.

Több ágazat értékesítési volumene is nőtt

Az UBM Csoport két hagyományos üzletága közül a szemes terményekkel és olajos magvakkal kereskedő commodity üzletág az előző üzleti év első félévében 532.249 tonna áruval kereskedett cégcsoporton kívülre. Ez a volumen a jelenlegi üzleti év első felében - 16,9%-os növekedéssel - 622.151 tonnára bővült. A takarmányalapanyag-kereskedelmi üzletág a 2022/23-as üzleti év első hat hónapjában 218.934 tonna árut értékesített, ezt a mennyiséget a tavaly december 31-én lezárult félévben több mint negyedével, 274.763 tonnára növelte.

Folytatódik a korábban felvázolt növekedési stratégia megvalósítása

Az UBM Csoport tavaly márciusban mutatta be a 2025/26-os üzleti évig felvázolt növekedési stratégiáját és üzleti tervét, amelynek főbb célkitűzése az évi 1 millió tonnás takarmánygyártási, és az évi 2 millió tonnás takarmányalapanyag-kereskedelmi volumen elérése. Ennek érdekében

  • a Magyarországon, Szlovákiában és Romániában összesen 6 takarmánygyárat működtető vállalat további akvizíciók és zöldmezős beruházások révén folytatja kelet-közép-európai terjeszkedését, továbbá a commodity üzletágban fejleszti regionális logisztikai infrastruktúráját.
  • az UBM működési vertikumának további szélesítése érdekében a tavaly december 31-én zárult félévben az állattartás szegmensbe is belépett az élőállat-tenyésztéssel és annak integrációjával foglalkozó Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft. tulajdonrészének megvásárlásával. A cégcsoport 2026-ig megépíti Európa legmodernebb és legfenntarthatóbb sertéstelepét, és a tervek szerint éves szinten 500 ezer hízósertést bocsát majd ki.
  • az UBM Csoport 2025-ig új kereskedelmi irodák nyitásával tovább bővíti kontinentális kereskedelmi tevékenységét, így két éven belül valamennyi piacot képes lesz kiszolgálni hazánk nagyjából kétezer kilométeres körzetében. E célból a cégcsoport - ugyancsak a jelenlegi üzleti év első felében - megalapította legújabb kereskedelmi irodáját Olaszországban: az UBM Italy S.r.l. a tervek szerint a 2024/2025-ös üzleti évben már 100-150 ezer tonna takarmánygyártáshoz szükséges kukoricával, búzával, szójababbal, árpával, továbbá napraforgó-, repce- és szójadarával kereskedik majd Olaszországban.
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?