Fokozni kell a hazaigyümölcs-fogyasztást

agrarszektor.hu
A vásárlók hatékony informálásában, a magyar gyümölcs népszerűsítésében látja a megoldást a hazai gyümölcstermesztés fellendítésére Fodor Zoltán, a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács igazgatója.

Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.

A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában elmondottak szerint óriási tartalékok vannak még a magyar gyümölcstermelésben és fogyasztásban elsősorban annak köszönhetően, hogy a hazaigyümölcs-fogyasztás jelentősen visszaesett az elmúlt 20-25 évben. Fodor szerint még akkor is elmaradnánk a nyugat-európai országok sajátgyümölcs fogyasztási arányaitól, ha 50-60 százalékkal több magyar gyümölcs kerülne az asztalra, ez egyébként százezer tonnás nagyságrendet jelentene a termelők számára. A FruitVeb szerint a belső piac élénkülésének kulcsa a fogyasztók megfelelő informálása, annak elősegítése, hogy felismerjék a magyar termékeket és tudatosan azokat válasszák. Ennek érdekében idén elsősorban az alma népszerűsítésére helyezte a hangsúlyt a szervezet. A gyümölcságazatra idén is rájárt a rúd, télen és tavasszal fagykárok, nyáron a szárazság okozott gondot.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?