2025. augusztus 21. csütörtök Sámuel, Hajna
Komoly piacokat vesztett Magyarország a sertéspestis betörésével: így orvosolnák a kiesést

Komoly piacokat vesztett Magyarország a sertéspestis betörésével: így orvosolnák a kiesést

agrarszektor.hu
Látványosan nőtt a halfogyasztás 2019-ben Magyarországon, ami döntően az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) halfogyasztást ösztönző kampányának köszönhető - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. A szakember többek között azt is elárulta, hogy a sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány folytatását is tervezik, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis komoly exportpiacokat vesztett az ország.

Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.

A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A hazai halágazat akkor tud sikeresen fejlődni, illetve az egészség szempontjából is fontos húsféle, akkor kerülhet be széles körben a fogyasztásba, ha a vásárlók nem csak karácsonykor, hanem egész évben keresik a halat - mondta Ondré Péter a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. Hozzátette, az AMC halfogyasztást ösztönző kampánya sikeres évet zárt, 10 százalékkal, 5,6 kilogrammról, 6,3 kilogrammra nőtt egy év alatt a fogyasztás Magyarországon és további fogyasztás növekedést hozott a 2019-es esztendő is. A szakember szerint ez az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve a kampány hatásának tudható be.

Ondré Péter kiemelte, hogy szeretnék folytatni a halfogyasztást ösztönző kampányt, emellett sertéshúsfogyaszást ösztönző kampányt is terveznek, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis fontos exportpiacokat vesztett Magyarország, és ennek pótlásában akkor lehetünk sikeresek, ha belföldön találjuk meg a kieső mennyiség felvevő piacát. Tervezik továbbá a zöldség-gyümölcs fogyasztását ösztönző, illetve a mézfogyasztást ösztönző kampányok folytatását is, valamint egyéb húságazati kampányokra is lehet majd számítani a  jövőben - tette hozzá.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?