Komoly piacokat vesztett Magyarország a sertéspestis betörésével: így orvosolnák a kiesést

Komoly piacokat vesztett Magyarország a sertéspestis betörésével: így orvosolnák a kiesést

agrarszektor.hu
Látványosan nőtt a halfogyasztás 2019-ben Magyarországon, ami döntően az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) halfogyasztást ösztönző kampányának köszönhető - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. A szakember többek között azt is elárulta, hogy a sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány folytatását is tervezik, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis komoly exportpiacokat vesztett az ország.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A hazai halágazat akkor tud sikeresen fejlődni, illetve az egészség szempontjából is fontos húsféle, akkor kerülhet be széles körben a fogyasztásba, ha a vásárlók nem csak karácsonykor, hanem egész évben keresik a halat - mondta Ondré Péter a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. Hozzátette, az AMC halfogyasztást ösztönző kampánya sikeres évet zárt, 10 százalékkal, 5,6 kilogrammról, 6,3 kilogrammra nőtt egy év alatt a fogyasztás Magyarországon és további fogyasztás növekedést hozott a 2019-es esztendő is. A szakember szerint ez az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve a kampány hatásának tudható be.

Ondré Péter kiemelte, hogy szeretnék folytatni a halfogyasztást ösztönző kampányt, emellett sertéshúsfogyaszást ösztönző kampányt is terveznek, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis fontos exportpiacokat vesztett Magyarország, és ennek pótlásában akkor lehetünk sikeresek, ha belföldön találjuk meg a kieső mennyiség felvevő piacát. Tervezik továbbá a zöldség-gyümölcs fogyasztását ösztönző, illetve a mézfogyasztást ösztönző kampányok folytatását is, valamint egyéb húságazati kampányokra is lehet majd számítani a  jövőben - tette hozzá.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?