Erre senki nem számított: súlyos veszteséget szenvedett el a nagy sörgyártó

Erre senki nem számított: súlyos veszteséget szenvedett el a nagy sörgyártó

MTI
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége a vártnál gyengébb eredménnyel zárta az év első hat hónapját. A bejelentés hatására a vállalat részvényei komoly csökkenést értek el.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A holland cég hétfőn azt közölte, hogy adózott eredménye az év első hat hónapjában 11,6%-kal, 1,15 milliárd euróra csökkent. A konszern első féléves működési eredménye éves összevetésben 8,8%-kal, 1,94 milliárd euróra csökkent, elemzők előzetesen jóval kisebb mértékű, 4,8%-os visszaesésre számítottak. A Heineken árbevétele az év első felében éves összehasonlításban 6,3%-kal, mintegy 17,4 milliárd euróra nőtt. A söreladások organikusan 5,6%-kal csökkentek az év első felében éves összevetésben.

A holland vállalat közlése szerint az ázsiai és csendes-óceáni régió első féléves eredményei a vártnál gyengébben alakultak, különösen a nigériai és a vietnámi eladások okoztak csalódást, azonban a jelentős áremelés is hozzájárult az értékesítési volumen visszaeséséhez. A vállalat 6,6%-os organikus bevételnövekedése a teljes konszolidált értékesítési volumen 5,4%-os csökkenésének és 12,7%-os árnövekedésnek köszönhető. A vállalat vezérigazgatója, Dolf van den Brink hangsúlyozta, hogy a marketing továbbra is kulcsfontosságú a kihívásokkal teli piaci környezetben, ezért Heineken az év első felében 200 millió euróval növelte a marketingre fordított kiadásokat.

A Heineken a vártnál gyengébb első féléves eredmények miatt lefelé módosította idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és amortizáció előtti működési eredmény 0 és közepes egyszámjegyű százalék közötti növekedésére számít 2023-ban a korábban várt közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedés helyett. A jelentésre negatívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye 7%-os mínuszban állt az amszterdami tőzsdén hétfőn 15.30-kor.

A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió miatt kilép az orosz piacról és másik tulajdonosra ruházza át üzletét. A Heineken a világ több mint 190 országában értékesíti termékeit. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, az Anchor, a Biere Larue, a Bintang, a Birra Moretti, a Cruzcampo, a Desperados, a Dos Equis, a Foster's, a Newcastle Brown Ale, az Ochota, a Primus, a Sagres, a Sol, a Star, a Strongbow, a Tecate, a Tiger és a Zywiec. A holland konszern Magyarországon a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. révén van jelen. Soproni gyárában közel százféle terméket gyártanak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?