AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A világkereskedelemben kulcsfontosságú Panama-csatorna olyan súlyos aszályos körülményekkel küzd, amely már az évente 270 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító útvonal biztonságát veszélyezteti. A válságot jól jelzi, hogy olyan fatuskók kerültek elő a víz alól, amelyeket több mint egy évszázada, a csatorna építésénél árasztottak el - írta meg a Portfolio a Bloomberg értesülései alapján.
A Panama-csatorna hatóságai különböző megoldásokat fontolgatnak a probléma megoldására. Ezek közé tartozik egy mesterséges tó létrehozása, amely a csatornába pumpálja a vizet és az esőzés mesterséges fokozása is. Ezeknek az intézkedéseknek a megvalósítása azonban évekig tartana, és megvalósíthatóságuk bizonytalan.
A normálisnál közel két méterrel alacsonyabb vízszint miatt korlátozni kellett a csatornán naponta áthaladó hajók számát. Ez arra késztetett néhány szállítmányozó céget, hogy elkerüljék a kritikus szakaszt, ezzel jóval nagyobb költségekkel járó, és hosszabb útvonalakat válasszanak Afrika vagy Dél-Amerika felé.
A csatorna problémái rávilágítanak arra, hogy az éghajlatváltozás milyen hatással van a globális kereskedelmi forgalomra. Az aszályok alacsony vízállást okoznak a nagy folyókon, mint például az amerikai Mississippin és az európai Rajnán, míg a tengerszint emelkedése növeli az árvízveszélyt a brit Temze mentén. Normális körülmények között a globális tengeri kereskedelem mintegy 3%-a és az Északkelet-Ázsiából az USA keleti partvidékére szállított konténerek 46%-a halad át a Panama-csatornán. Ráadásul Panama legnagyobb bevételi forrását is a hajózási útvonal jelenti, 2022-ben mintegy 4,3 milliárd dollárral járult hozzá az államkasszához.
A szakemberek abban reménykednek, hogy az időjárás újra nedvesebbre fordul, és ideális mértékűre emeli a csatorna vízszintjét. Hosszú távon a krónikus vízhiány miatt azonban más megoldásokra is gondoltak: elsődleges megoldásaként az Indio folyó feltöltését és egy hegyeken átvezető alagút fúrását fontolgatják, hogy friss vizet vezessenek a Gatún-tóba, a csatorna fő víztározójába. Ez a projekt a további természetvédelmi intézkedésekkel együtt körülbelül 2 milliárd dollárba fog kerülni, és legalább hat évig fog tartani. Az amerikai hadsereg mérnöki testülete jelenleg készíti a megvalósíthatósági tanulmányokat a beruházáshoz.
A javaslat azonban kihívásokkal néz szembe. A kongresszus jóváhagyására van szükség, és a több ezer földműves, akiknek a földjeit elárasztanák a víztározó építéséhez, szervezi az ellenállást az elképzelés ellen. A szakemberek csatorna problémáit két okhoz vezetik vissza: azt az éghajlatváltozásnak és az infrastruktúra bővítésének tulajdonítják. A csatorna hatósága 2016-ban új zsilipeket épített a forgalom növelése és a nagyobb teherhajók befogadása érdekében, de nem épített új víztározót az édesvíz-ellátáshoz.