A mezőgazdaság lehet Trump politikájának egyik legnagyobb vesztese

A mezőgazdaság lehet Trump politikájának egyik legnagyobb vesztese

agrarszektor.hu
Komoly ellenállásba ütközik Donald Trump kormányzatának új kikötői díjakra vonatkozó terve: a fosszilis üzemanyag- és mezőgazdasági szektor vezetői szerint az intézkedés súlyosan veszélyezteti az amerikai exportot és a hazai munkahelyeket - írta meg a Reuters.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A Trump-adminisztráció által javasolt, a kínai kötődésű hajókra kivetendő magas kikötői díjak célja Kína kereskedelmi és katonai dominanciájának visszaszorítása lenne a tengeri szállításban, valamint az amerikai hajógyártás fellendítése. A terv azonban jelentős ellenállásba ütközött a szerdai washingtoni meghallgatáson. A kritikusok szerint az intézkedés visszafelé sülhet el, hiszen éppen azokat a farmereket, bányászokat és egyéb csoportokat sújtaná, akiktől a kormányzat a hazai hajógyártás fellendülését várja. A tervezett díjak alól szinte senki sem mentesülne, ami versenyképtelenné tenné az amerikai exportárakat, és évente akár 30 milliárd dolláros többletköltséget róna az amerikai fogyasztókra.

Az energiaipar, amely értékben az USA legnagyobb exportőre, különösen veszélyeztetett, mivel más szektorokhoz hasonlóan nagymértékben támaszkodik a kínai gyártású hajókra. Az Amerikai Kőolajipari Intézet alelnöke, Aaron Padilla szerint a javaslat jelentősen növelné a szállítási költségeket és aláásná Trump energetikai dominanciára törekvő programját.

A kritikusok szerint a díjak már most is éreztetik hatásukat: a gabonafélék és szójabab szállítási költségei 40%-kal emelkedtek. Az MSC, a világ legnagyobb konténerszállító vállalata figyelmeztette az amerikai hatóságokat, hogy a költségek miatt valószínűleg csökkentenie kell az amerikai kikötői megállóit, ami a pandémia alatt tapasztalthoz hasonló termékhiányhoz vezethet.

A szerdai meghallgatás volt az utolsó alkalom a döntés meghozatala előtt. A hétfői meghallgatáson az amerikai hajózási vállalatok képviselői már jelezték, hogy a díjak károsítanák üzleti tevékenységüket, míg a hazai acélipar támogatását fejezte ki a tervvel kapcsolatban.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?