Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!
Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!
A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.
Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!
Az Alltech 2025-ös Agri-Food Outlook jelentése alapján a kisállateledel-gyártás 37,692 millió metrikus tonnát ért el, ami 4,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A tőzsdén jegyzett kisállateledel-gyártó vállalatok erős pénzügyi teljesítményt mutattak 2024-ben, dacolva a szélesebb piaci kihívásokkal. Az Amerikai Kisállat Termék Szövetség 2025-ös iparági jelentése szerint az USA-ban, a világ legnagyobb kisállateledel-piacán, a gazdák kiadásai elérték a 152 milliárd dollárt 2024-ben, 2025-re pedig 157 milliárd dolláros előrejelzést adtak - írta a PetfoodIndustry.
A Nestle Purina PetCare és a Mars Petcare továbbra is dominálják a piacot, ahogy általában az amerikai székhelyű vállalatok is. A top 10-en kívül azonban az iparág sokszínűbbé válik, ahol kisebb, rugalmasabb és regionális vállalatok találják meg helyüket. A legnagyobb cégek egyensúlyoznak a méretgazdaságosság és az innováció között, míg a kisebb és közepes méretű magántulajdonú vállalatok a réspiacok fejlesztésével és rugalmas forgalmazással érnek el növekedést.
A 2024-es pénzügyi év kiemelkedő volt a Freshpet számára, amely először ért el pozitív nettó jövedelmet teljes évre vonatkozóan. Ezzel szemben a General Mills kisállateledel-szegmensének nettó értékesítése 4%-kal csökkent a 2024-es pénzügyi évben az előző évhez képest, amit a vállalat a volumen csökkenésével magyarázott. A Colgate-Palmolive 2024-ben bejelentette, hogy 2025-ben kilép a saját márkás kisállateledel-gyártásból. A Hill's Pet Nutrition az anyavállalat eladásainak 23,1%-át tette ki 2024 negyedik negyedévében, 2,3%-os nettó értékesítési növekedéssel és 2,9%-os organikus növekedéssel az előző év azonos időszakához képest.
A 2025. január 18-ig tartó 52 hetes időszakban a Nulo eladásai 2,1%-kal 261,8 millió dollárra nőttek, miközben a volumen 13,4%-kal emelkedett. A NielsenIQ szerint a Nulo egyike volt annak a három márkának, amelyek éves növekedést mutattak az értékesítésben, a másik kettő a Purina (0,4%-os növekedés) és a Hill's Science Diet (1,7%-os növekedés) volt.