Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!
Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!
A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.
Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!
Az elmúlt évben 250 ezer palack borral jelent meg a Tokaj Kereskedőház Zrt. az észak-amerikai piacon, annak köszönhetően, hogy szerződést kötöttek a Costco áruházlánccal.
A 3 puttonyos tokaji aszút eddig Kaliforniában forgalmazták, ezentúl Texasban és még néhány környező államban is meg lehet majd vásárolni. Bővítik a kínálatot is, aszúeszencia és más borkülönlegességek is kerülnek az áruházak gondoláira.
A vezérigazgató szerint azért is örvendetesek az ilyen üzletek, mert a belföldi borpiac folyamatosan szűkül, így az export növelésével tudják egyensúlyban tartani a termelést és a gazdálkodást.
A Tokaj Kereskedőház borai már 24 országban találnak piacra, a cég exportja a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nő. Az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebből 2,5 millió a kelet-európai országokba. A kereskedőház több mint kétezer Tokaj-hegyaljai szőlősgazdával áll szerződéses kapcsolatban, az alapanyagot tőlük vásárolja fel.
A cég tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) megállapította: a cég technológiailag és borminőség szempontjából eljutott a modernizációnak arra a fokára, ahol immár nem a mennyiséggel, hanem a minőséggel kereskedik.