Több dinnyét eszünk - Sikeres az országos kampány

agrarszektor.hu
Sikeresnek bizonyult a dinnye népszerűsítéséről szóló kampány - jelentette ki Zsigó Róbert a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára. A kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye jusson el a fogyasztókhoz. Mióta 2011-ben beindult a nemzeti dinnyeprogram, a fogyasztás 20 százalékkal növekedett.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A magyar dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány sikeres volt idén többet értékesítettek a gyümölcsből. Ez azért is fontos, mert a 2011-ben indult nemzeti dinnyeprogram óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből, ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek - írja az MTI.

Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét, a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett. Az államtitkár szerint a az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság a szezon idején kiemelt figyelmet fordít a görögdinnye-termesztés és -forgalmazás ellenőrzésére. Ezért a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, és vizsgálják azt is, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.

Zsigó Róbert úgy véli, hogy a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen javult a jogkövető magatartás és a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló. Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-étől a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?