Ezt jó tudni - Mit jelent a tejszív-logó?

agrarszektor.hu
A tejszív-logóval ellátott, minőségi magyar tejtermékek fogyasztását ösztönzi az az államilag finanszírozott marketingkampány, amely decemberben is folytatódik. A cél az, hogy enyhítsenek a hónapok óta tartó hazai tejpiaci válságon.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében valósul meg. A cél változatlanul a tejszív-logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése.

Többféle módon szólítják meg a fogyasztókat

A fogyasztókat - a gyerekektől a nagyszülőkig - tv-, rádióreklámokkal, és online kampánnyal szólítják meg, az iskolákban előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal népszerűsítik a tejfogyasztást. A tejszív-védjegyet a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felügyeli, az azzal ellátott tejtermékek kizárólag magyar alapanyagból származnak és megfelelnek a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumainak.

Csökkenő árak, szűkülő piac

A kampány arra is szolgál, hogy segítséget nyújtson a felvásárlási árak csökkenése és a piaci lehetőségek szűkülése miatt nehéz helyzetbe jutott hazai tejtermelőknek és feldolgozóknak. Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztása és vásárlása munkahelyeket tarthat meg.

Megszűntek az uniós tejkvóták

A mai piaci helyzet előzménye, hogy idén áprilisban megszűnt az uniós tejkvóta-rendszer. A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok - például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották az uniós piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Az ilyen értékesítéssel a magyar termelők nem tudnak versenyezni, hiába állítanak elő jó minőségű termékeket.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?