Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!
Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!
Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén!
Szlovéniában 11 termékre rendelt el minőségellenőrzést a mezőgazdasági minisztérium élelmiszerhivatala. Olyan termékeket vizsgáltak, mint a Nutella mogyorókrém, a Milka csokoládé, a Kinder csokoládé, a Haribo cukorka, a Nesquik kakaóital vagy a Tuc keksz. Arra a következtetésre jutottak, hogy ha van is különbség, az elhanyagolható vagy megengedett, és nincs hatással a minőségre.
A vizsgálatok eredményét Szlovénia elküldi az Európai Bizottságnak, amely, ha beigazolódik, hogy multinacionális vállalatok sokkal alacsonyabb minőségű élelmiszert és italokat árulnak Közép- és Kelet-Európa országaiban, mint az unió nyugati felében, intézkedéseket vezet be annak megakadályozására.
Semmilyen élelmiszerbiztonsági kockázatot nem tárt fel az az összehasonlító vizsgálat sem, amelyben 96-féle, Magyarországon, illetve Ausztriában és Olaszországban forgalmazott, azonos vagy hasonló márkanevű multinacionális élelmiszerterméket ellenőrzött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) márciusban. A vizsgált termékek eleget tettek az uniós jelölési szabályoknak, összetételük pedig megfelelt a csomagoláson feltüntetett információknak.
Az ellenőrzés ugyanakkor 71 termékpárnál állapított meg valamilyen minőségi - érzékszervi, összetételbeli - különbséget, és a Földművelésügyi Minisztérium szinte minden eltérésnél azt a következtetést vonta le, hogy a Magyarországon forgalmazott termékek silányabb minőségűek voltak. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy a multicégek élelmiszerei ellen folytatott kampányt valójában a magyar termékek helyzetbehozására próbálja kihasználni a kormány.











