Múló szeszély volt a batáta: ismét divatba jött a krumplievés Nagy-Britanniában

agrarszektor.hu
Az édesburgonya térnyerése miatti két évtizedes volumencsökkenés után ismét több krumplit esznek a britek. A batátafogyasztás 2015-ben volt a csúcson, amikor a teljes burgonyapiac 40 százalékát uralta az import termék - írja a blog.syngenta.hu.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Kantar Worldpanel 2018-as adatai azt mutatják, hogy a mennyiséget tekintve már csak 5 százalékos a friss batáta piaci részesedése Nagy-Britanniában, miután tavaly 5 százalékponttal esett a forgalma. Ez óriási zuhanás a három évvel ezelőtti 40 százalékos piaci részesedéshez mérten. Ezzel párhuzamosan 3 százalékkal bővült a friss burgonya mennyiségének értékesítése.

Tavaly 74 millió fontot költöttek a britek a batáta behozatalára. A brit Mezőgazdasági és Kertészeti Fejlesztési Tanács (Agriculture and Horticulture Development Board, AHDB) által végzett kutatás szerint a batáta volumencsökkenése a fogyasztói szokások változása miatt következett be. A felmérés eredményei azt mutatták, hogy annak ellenére, hogy a fogyasztók 62 százaléka az édesburgonyát egészségesnek tartja, az igazi brit krumpli sokoldalúbban készíthető el, és - ami szintén fontos - később éhezik meg tőle az ember. Az AHDB elemzője, Kim Malley azért azt is hozzátette, hogy krumpli alacsonyabb ára is közrejátszott a burgonya-értékesítés növekedésében. Úgy látszik, vékonyabb lett a britek pénztárcája.

Az szervezet fogyasztói kampánya a hazai farmerek támogatására indult, és előtérbe helyezte a burgonya előnyeit a batátával szemben, például ami az elkészítés egyszerűségét illeti, és buzdította a fogyasztókat, hogy osszák meg saját krumplis ételreceptjeiket.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?