Múló szeszély volt a batáta: ismét divatba jött a krumplievés Nagy-Britanniában

agrarszektor.hu
Az édesburgonya térnyerése miatti két évtizedes volumencsökkenés után ismét több krumplit esznek a britek. A batátafogyasztás 2015-ben volt a csúcson, amikor a teljes burgonyapiac 40 százalékát uralta az import termék - írja a blog.syngenta.hu.

A Kantar Worldpanel 2018-as adatai azt mutatják, hogy a mennyiséget tekintve már csak 5 százalékos a friss batáta piaci részesedése Nagy-Britanniában, miután tavaly 5 százalékponttal esett a forgalma. Ez óriási zuhanás a három évvel ezelőtti 40 százalékos piaci részesedéshez mérten. Ezzel párhuzamosan 3 százalékkal bővült a friss burgonya mennyiségének értékesítése.

Tavaly 74 millió fontot költöttek a britek a batáta behozatalára. A brit Mezőgazdasági és Kertészeti Fejlesztési Tanács (Agriculture and Horticulture Development Board, AHDB) által végzett kutatás szerint a batáta volumencsökkenése a fogyasztói szokások változása miatt következett be. A felmérés eredményei azt mutatták, hogy annak ellenére, hogy a fogyasztók 62 százaléka az édesburgonyát egészségesnek tartja, az igazi brit krumpli sokoldalúbban készíthető el, és - ami szintén fontos - később éhezik meg tőle az ember. Az AHDB elemzője, Kim Malley azért azt is hozzátette, hogy krumpli alacsonyabb ára is közrejátszott a burgonya-értékesítés növekedésében. Úgy látszik, vékonyabb lett a britek pénztárcája.

Az szervezet fogyasztói kampánya a hazai farmerek támogatására indult, és előtérbe helyezte a burgonya előnyeit a batátával szemben, például ami az elkészítés egyszerűségét illeti, és buzdította a fogyasztókat, hogy osszák meg saját krumplis ételreceptjeiket.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

KWS – tíz éve első a repcetáblákon*, első az innovációban! (x)

Az utóbbi évek különös kihívások elé állították a repce termesztőket. Míg 10 évvel ezelőtt a termésszint növelése állt a középpontban, mára a termésbiztonság, a kockázatok minél jobb kezelése és ezek által a gazdaságos termesztés fenntartása a célkitűzés.

EZT OLVASTAD MÁR?