AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Az orosz fogyasztóvédelmi hatóság, a Roszpotrebnazor közleménye szerint az utóbbi időben lefolytatott vizsgálataik eredménye szerint a Törökországból érkező egyes agrártermékek jó minőségűnek és biztonságosnak tekinthetők, ezért hamarosan engedélyezni fogja ezek behozatalát - olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán. Ilyen termék a paradicsom, a paprika, a gránátalma, a szőlő, a narancs és a grapefruit. A még érvényben levő korlátozásokat Oroszország az utóbbi években vezette be, elsősorban növényvédőszer-maradványokra hivatkozva. Ez komoly hatással volt a török gazdaságra, mivel csak 2022 januárjában 4,25 milliárd dollár értékű árut exportáltak az oroszoknak.
A paradicsomkvóta emelése is valószínű
Februárban az Interfax orosz hírügynökség már megszellőztette, hogy várhatóan 300-ról 350 ezer tonnára emelik a Törökországból érkező paradicsom éves importkvótáját. Török ágazati szereplők már jó ideje az importkvóta teljes eltörlését szorgalmazzák. Ez nem véletlen, hiszen 2021-ben a török paradicsomexport volumene 623 ezer tonna volt, értéke pedig 336 millió eurót ért el, ennek nagyjából a felét Oroszországba szállították.
Az orosz-ukrán háború kitörése és a Kínában bevezetett járványügyi korlátozások miatt Törökország egyre jelentősebb exportpartnere az Európai Uniónak is. Ennek hátterében egyrészt az áll, hogy a nyugati szállítási útvonal biztonságosnak tekinthető, másrészt az orosz-uniós üzletek során a szállítmányozók igyekeznek olyan útvonalakat találni, amelyek egy esetleges hosszan tartó hidegháború esetén is sokáig fenntarthatóak lesznek.