Egyre több magyar vásárol így húsokat: tudhatnak valamit?

Egyre több magyar vásárol így húsokat: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu
A gazdasági helyzet, a fogyasztói tudatosság növekedése és az egészséges életmód iránti igény együttesen formálják át a húsfogyasztási szokásokat Magyarországon - erre a trendváltozásra reagál a KOMETA is, amely saját bevallása szerint nem csupán élelmiszergyártóként, hanem felelős életmódtámogatóként tekint magára. A cég 30%-kal csökkentett sótartalmú termékekkel, hazai alapanyagokkal és adalékanyag-mentes receptúrával válaszol a tudatos vásárlók elvárásaira, miközben a sport és a fenntarthatóság terén is aktív szerepet vállal. A cél nem kevesebb, mint Európa egyik vezető húsipari szereplőjévé válni - és ezt már most is komoly fejlesztések, beruházások, valamint egy megújult márkaidentitás támogatja.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Az elmúlt évek gazdasági kihívásai és társadalmi változásai érezhetően formálták át a magyar fogyasztók vásárlási szokásait - különösen a húsfogyasztás terén. A KOMETA tapasztalatai szerint az árérzékenység mellett egyre nagyobb teret nyer a tudatosság is.

A vásárlók döntéseit különösen a friss húsok piacán befolyásolja az ár. A darált hús és a hagyományos friss húsrészek - például lapocka, comb - továbbra is keresettek, a kisebb kiszerelések és az akciós termékek iránt nőtt a kereslet

- fogalmazott Hollósy Tibor, a vállalat agrárfejlesztési igazgató-ügyvezető helyettese.

EZ IS ÉRDEKELHET

Egyre jobban érdekli ez a vásárlókat

A trendek szerint ugyanakkor nemcsak az ár a döntő tényező. A vásárlók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges étrendbe illeszthető termékekre is.

Termékinnovációnknak köszönhető, hogy a KOMETA feldolgozott termékeinek 95%-a 30%-kal sócsökkentett az eredeti ízélmény megtartása mellett. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal az is, hogy egyre több embernek fontos, hogy tudja, honnan származik a hús. Nőtt a gyorsan elkészíthető termékek iránti kereslet is. Kiemelkedő a kereslet a gyorsan fogyasztható, szeletelt és vákuumcsomagolt termékek iránt. A jól bevezetett klasszikusok - például szeletelt sonkák, virslik, felvágottak - stabilan tartják pozíciójukat, különösen a családos és hagyománykövető vásárlók körében

- tudtuk meg a szakembertől.

A felvágottak körül időről időre felmerül az egészségi kockázatok kérdése is. A szakember ezzel kapcsolatban elmondta, a cégnél vallják, hogy az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásban minden élelmiszertípusnak megvan a maga helye, a hangsúly a mértéken van. Mindemellett a sportnak és az aktív életmódnak is kiemelt jelentősége van, amit a vállalat is fontosnak tart: számos magyarországi amatőr sportrendezvényt és profi sportcsapatot támogatnak évek óta, kaposvári székhelyű cégként névadó szponzorai a helyi kosárlabdacsapatnak, a futófarsangnak, valamint támogatják a hazai utánpótlás kerékpársportot is.

EZ IS ÉRDEKELHET

Hogyan hatnak a járványok egy ekkora vállalat életére?

A KOMETA proaktívan védekezik minden potenciális veszélyforrás ellen, ezért a járvány miatt nem volt szükség külön intézkedésre. A megelőzés, a szigorú higiéniai protokoll, a zárt és ellenőrzött beszállítói rendszer, valamint az állategészségügyi felügyelet együttesen biztosítják, hogy termékeik minden szempontból biztonságos környezetből származzanak. A jövőt tekintve pedig bizakodóak:

Az a cél lebeg a szemünk előtt, hogy a vágási és termelési kapacitásunkat megduplázzuk, és a késztermék döntő részével az exportpiacokat célozzuk meg. 2030-ra az európai húsipar magyarországi bajnokai, 2035-re pedig az európai élelmiszer bajnokai szeretnénk lenni. Azt szeretnénk megmutatni, hogy a jó élet alapja a jó étel, hogy milyen fontos az élet élvezete, az együtt töltött idő minősége, a mozgásban gazdag mindennapok, az öngondoskodás és a természetközeli lét.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

ARASZ Gazdálkodási Napló és Farm menedzsment! (x)

Az elmúlt évek tapasztalatait felhasználva az Arasz komoly segítség volt a Gazdálkodási napló és az EGN beadás követelményeinek való megfelelésben a gazdálkodások adminisztrációs terheinek csökkentésében.

EZT OLVASTAD MÁR?