Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.
A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
A kínai Kereskedelmi Minisztérium hétfőn jelentette be, hogy 2026. február 21-ig meghosszabbítja a vizsgálati időszakot, az ügy összetettségére hivatkozva. Peking döntése az uniós sajt, tej és tejszín termékek vizsgálatának meghosszabbításáról azt követően született, hogy júniusban kiterjesztette az európai sertéshúsra vonatkozó vizsgálatot is, júliusban pedig vámokat vezetett be az EU-s brandy-gyártókra, bár a nagyobb konyakmárkák mentesültek, amennyiben egy minimális ár felett értékesítenek.
A kereskedelmi feszültségek Kína és az EU között 2023-ban robbantak ki, amikor az Európai Bizottság támogatási vizsgálatot indított a kínai elektromos járművek ügyében, azzal vádolva Pekinget, hogy államilag támogatott exporttal árasztja el a piacot. Idén áprilisban az Európai Bizottság szóvivője bejelentette, hogy az EU és Kína megállapodott abban, hogy a tavalyi vámok helyett a kínai elektromos járművek minimális árának meghatározását vizsgálják meg, de a két fél még nem jutott egyezségre.
Peking még mindig reménykedik abban, hogy megállapodásra jut az EU-val a kereskedelmi konfliktusok hosszú listájáról
- nyilatkozta Even Rogers Pay, a pekingi Trivium China mezőgazdasági szakértője.
A szakértő szerint a vizsgálat - az EU-s sertéshúsra vonatkozó, júniusban meghosszabbított vizsgálattal együtt - jelentős alkupozíciót biztosít a kínai új energiájú járművekre kivetett uniós vámokról folyó tárgyalásokon. Kína eredetileg egy évvel ezelőtt jelentette be a tejtermékekre vonatkozó vizsgálatot, egy nappal azután, hogy Brüsszel felülvizsgálta a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat, de nem törölte el azokat, ahogy azt Peking sürgette.