Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!
Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!
Csoportos kedvezmények már 2 főtől: 2 fő jelnetkezése esetén, 10%, 3 fő estén 15%, 4 vagy több fő jelentkezése esetén 20% kedvezmény! A kistermelők és fiatal gazdák pedig most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén!
Lengyelországban az elmúlt hetekben a nagybani piacokon számottevő árcsökkenés volt tapasztalható a hazai étkezési almafajták körében. Ez a lefelé tartó tendencia különösen a népszerűbb piros almák esetében volt tetten érhető - és tavaly is hasonló mintázatot figyelhettünk meg, akkor október során a piros fajták ára átlagosan 27%-kal esett vissza - írja a FruitVeB.
Jelenleg a hazai piacon keresett piros almafajták, köztük a Red Jonaprince, a 70 mm feletti méretkategóriában 1,10-1,40 PLN/kg (102-130 Ft/kg) áron érhetők el a nagybani kereskedelemben. A Golden Delicious ára ugyanezen méret esetében 1,50-1,70 PLN/kg (139-158 Ft/kg), míg a csíkozott Gala 2,20-2,40 PLN/kg (204-222 Ft/kg) között mozog. A kiskereskedelmi láncokban szintén érzékelhető volt némi ármérséklődés, ám jóval visszafogottabb mértékben, mint a nagybani piacon. Októberben a szupermarketekben 6,00-6,50 PLN/kg (556-602 Ft/kg) áron kínálták az almát, jelenleg a piros fajták 5 PLN/kg (463 Ft/kg), míg a Prince és a Golden 5,50 PLN/kg (509 Ft/kg) áron kapható. Ezek a tételek megfelelő minőségűek, jól láthatóan piacképesek.
A kiskereskedelmi árak tehát mintegy 15-17%-kal estek, ami mérsékeltebb dinamika, mint a nagybani piaci zuhanás. A piros almák esetében a termelői árak csökkenését a láncok árpolitikája magyarázza. Felmerül azonban a kérdés, vajon kedvező-e, ha a bolti árak gyorsabban és nagyobb mértékben esnek. Időről időre megjelennek akciós ajánlatok, amelyek 2,50 PLN/kg (231 Ft/kg) alatti áron kínálnak almát, ám ezek többnyire ládából árusított, kisebb méretű vagy gyengébb minőségű tételek. A termelők rámutatnak, hogy ez valójában ágazati gyakorlat: a 0,60 PLN/kg (56 Ft/kg) áron felvásárolt gyümölcsöt „promóciós” címkével 2,00 PLN/kg (185 Ft/kg) vagy magasabb áron értékesítik.
A szakértők és gazdálkodók egyaránt hangsúlyozzák, hogy ez az irány nem szolgálja a piac hosszú távú érdekeit. Az almát a fogyasztók számára minőségi, egészséges és esztétikus termékként kellene pozicionálni, nem pedig olcsó, középszerű áruként, amely sok vásárlót elriaszt. A legfontosabb, hogy a hozzáadott értékből – legyen az küllem, csomagolás vagy beltartalom - származó többletjövedelem ne kizárólag a kereskedelmi láncokat gazdagítsa, hanem a termelők számára is biztosítson méltányos részesedést.










