Gyakran eszel banánt? Érdekes dolog látott napvilágot róla

Gyakran eszel banánt? Érdekes dolog látott napvilágot róla

agrarszektor.hu
A banán a leggyakrabban fogyasztott gyümölcs az Európai Unióban. Az egyes gyümölcsfélék fogyasztásának gyakoriságát vizsgáló kérdőívet az egyik legnagyobb déligyümölcs-kereskedő Fyffes cég készítette, második helyen az alma, majd a citrusfélék és a szőlő következnek. A fogyasztási indokok között 34% az étvágy csillapítását, 27% a gyors, kényelmes nassolást, 24% pedig az egészséges étrendet nevezte meg. A banán vásárlása a legtöbb esetben tudatos döntés, és bár a többség az érett, sárga gyümölcsöt részesíti előnyben, 22% inkább a zöldes árnyalatú példányokat választja.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Csoportos kedvezmények már 2 főtől: 2 fő jelnetkezése esetén, 10%, 3 fő estén 15%, 4 vagy több fő jelentkezése esetén 20% kedvezmény! A kistermelők és fiatal gazdák pedig most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A Fyffes megbízásából készült európai fogyasztói kutatás szerint bármily meglepő, továbbra is a banán a leggyakrabban fogyasztott gyümölcs a kontinensen. A NielsenIQ által több mint 7000 válaszadó bevonásával végzett felmérés eredményei azt mutatták, hogy az előző négy hétben a megkérdezettek 89%-a fogyasztott banánt, míg a második helyet az alma (75%), a harmadikat a citrusfélék (56%), a negyedik helyet pedig a szőlő (44%) szerezte meg - írja a FruitVeB.

Adriano Di Dia, a Fyffes marketingigazgatója hangsúlyozta, hogy a banán Európa-szerte a legnagyobb háztartási penetrációval rendelkező gyümölcs, amely egyszerre ízletes, tápláló és könnyen fogyasztható. A kutatás nemcsak a banán népszerűségét erősítette meg, hanem olyan értékes információkat is szolgáltatott, amelyek irányt mutatnak a vállalat marketingstratégiáinak és piaci terjeszkedési terveinek kialakításában.

A fogyasztási gyakoriságot jellemző további mutatók tekintetében is a banán vezet: a válaszadók 72%-a hetente, 95%-a havonta, míg 98%-a negyedévente fogyasztja, vagyis három emberből kettő rendszeresen, heti szinten eszik banánt, és tízből kilenc legalább havonta. A felmérés kitért az árak fogyasztói emlékezetére is. A válaszadók 59%-a nem tudta felidézni a legutóbbi vásárlás pontos árát, 27% nagyjából emlékezett rá, míg 14% pontosan meg tudta mondani.

 

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?