Egyre többen keresik a gint Magyarországon

agrarszektor.hu
Új piacban lát komoly potenciált az Agárdi: a pálinkafőzde az agrárszektor.hu-t arról tájékoztatta, hogy a piaci igények miatt döntöttek úgy, hogy (ízesített) gineket dobnak piacra.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az egyik legismertebb hazai pálinkafőzde, az Agárdi tulajdonosai már 2017-ben keresték a lehetőségeket arra, hogy pálinkáik mellett egy szélesebb párlatválasztékkal is megjelenjenek a hazai és külföldi italpiacon. Tavaly ősszel debütált a főzde három új terméke: az Agárdi Hungarian Dry Gin, az Agárdi Single Malt Whisky, valamint a tokaji hordóban érlelt Agárdi Rum.

Párlataik - és elsősorban a gin - értékesítése növekszik mind a horeca-szegmensben (azaz étteremben, bárokban, stb.), mind pedig a kiskereskedelmi forgalomban.

A nemzetközi trendek jól mutatják, hogy napjainkban a gin az egyik legnépszerűbb szeszes ital világszerte, a gin tonik pedig nemcsak a koktélbárok vendégeinek, hanem az otthoni fogyasztóknak is nagy kedvence lett. Az Agárdi Főzde tulajdonosai a piaci jelzéseket figyelve úgy döntöttek, hogy gin-portfóliót hoznak létre, és idén májusra elkészült két karakteres, eltérő stílusú desztillált párlatuk: a Gypsy Gin és a Chameleon Gin.

Vértes Tibor, az Agárdi társtulajdonosa és főzdemestere szerint egy gin elsősorban a boróka jellegét kell, hogy hordozza, de citrusos, friss, üde, gyümölcsös ízprofilt is érdemes belecsempészni.

A Hungarian Dry Gin készítése során 17 gyógynövény keverékével dolgozunk, ezen kívül teszünk hozzá a főzés során aszalt gyümölcsöt is. A gyógynövények kiválasztásánál a Magyarországon is fellelhető, jellegzetes ízeket kerestük. Az egyik ilyen a levendula, de emellett vannak benne olyan fűszerek is, amelyek itthon nem fordulnak elő, hiszen a citrusos jelleget olyan növények kölcsönzik, amelyek nem mindegyikét termesztik hazánkban. A technológia ugyanaz, mint a pálinkakészítés esetében, az alapanyagokban van különbség, itt is meg kellett találni azokat a nyersanyag-beszállítókat, akik folyamatosan azonos minőséget tudnak biztosítani. A három termékünket egymás mellé helyezve markáns különbségek érezhetők. A Dry Gin egy klasszikus vonal borókás jegyekkel, különböző virágillatokkal, elsősorban a bodza és a levendula teszik izgalmassá.

 - mondta a cégvezető az agrárszektor.hu-nak.

A Gypsy esetében a gint cigánymeggyel teszik keszik különlegessé, a friss gyümölcs kivonatolt levét házasítják a lepárolt ginnel. A Chameleon egy teljesen más vonalat képvisel, itt a ginre jellemző borókás jelleg mellett azoknak a botanicaloknak (fűszereknek és gyógynövényeknek) a szerepét növelték, melyek a citrusos jegyeket hordozzák, így ezek az üde, lendületes ízek és illatok jelennek meg a párlatban. A ginbe áztatott trópusi pillangóborsó virágtól (Clitoria ternatea) azúrkék színt kap a palackba kerülő párlat. A növény kivonatának természetes kék színét a benne található antociánok okozzák, melyek pH-tól függően változtatják tónusukat. Tonik vagy citromlé hozzáadása során rózsaszínes, lilás árnyalatot kap az ital a pohárban.

A három ginnel pedig minél szélesebb kört célozva szeretnék elérni, hogy egyrészt a kezdő ginfogyasztók érdeklődését is felkeltség a könnyedebb stílusú, egyedi ízű és megjelenésű termékekkel. Ugyanakkor egy modern, mégis klasszikus vonalú dry ginnel kiszolgálják a tapasztaltabb ginrajongókat is, a szakmát pedig különböző karakterű, koktélokhoz és long drinkekhez nagyon jól passzoló párlatokkal látják el egy hazai főzdéből. Azonban nemcsak a magyar piac meghódítása a cél: ahhoz, hogy nemzetközi szinten is hatékony legyen a márkaépítés, az egyik legrangosabb megmérettetésre, az IWSC-re (International Wine & Spirit Competition) is neveznek a termékekkel, a verseny hagyományosan novemberben zajlik Londonban.

Miközben a főzde folyamatosan keresi az innovációs lehetőségeket, és évek óta a párlat-szortiment fejlesztésén tevékenykedik, továbbra is a pálinka marad a meghatározó termék.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 26. 06:02