2020. június 3. szerda Klotild

Hírek - Élelmiszer

Nálunk ezek az élelmiszerek tarolnak - Itt a lista!

Mennyiségi szempontból a chipsek, az energia- és sportitalok, illetve a gyümölcslevek és szénsavas italok bolti eladása nőtt a legnagyobb mértékben 2013. december-2014. november között – állapította meg felmérésében a Nielsen piackutató cég. Az értéket tekintve jelentősen bővült a sajtok, a tejfölök, a pralinék és a vodkák forgalma is.
 
 

Bővült az élelmiszerek bolti értékesítése a 2013. december-2014. november közötti időszakban az egy évvel korábbihoz képest. A termékek kiskereskedelmi forgalma az értéket tekintve 5 százalékkal, mennyiség alapján 4 százalékkal nőtt - közölte felmérését a Nielsen piackutató cég az MTI-vel. A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek mintegy 1 465 milliárd forint bevételt hozott tizenkét hónap alatt. Felidézik, hogy 2012. december-2013. november között értékben még stagnált, mennyiségben pedig 3 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása.

Ezek forgalma bővült jóval átlagon felül

Értéket tekintve átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között a sajt 10 százalékkal, a szénsavas üdítőital 5 százalékkal, az ásványvíz 7 százalékkal, a gyümölcslé 12 százalékkal, a tejföl pedig 10 százalékkal. Ezeken kívül figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el például a vodka és a praliné 10-10, valamint az energia- és sportital 16 százalékkal.

Mennyiség szempontjából a top tíz kategória közül átlag felett emelkedett a szénsavas üdítőital 5 százalékkal és a gyümölcslé bolti eladása 7 százalékkal. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a praliné (11 százalék), energia- és sportital (12 százalék) és a chips (15 százalék) bolti eladásában.

Nem nőtt a kereskedelmi koncentráció

A Nielsen megállapította, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nőtt a vizsgált időszakban, a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, érték szempontjából. A 201-400 négyzetméteres üzletek 8 százalékos mutatója sem változott, ugyanakkor a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, értéket tekintve.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piacrésze 36-ról 38 százalékra nőtt.

Eltérések a régiók között

A régiók trendjeit tekintve átlag felett délnyugaton, 7 százalékkal, északkeleten és északnyugaton pedig 6-6 százalékkal nőtt a boltok forgalma. Átlaghoz közeli trendeket jelez a délkeleti és a Budapestet valamint Pest megyét magában foglaló centrumban mért 4 százalékos bővülés.

Ezek a változások azonban nem olyan mértékűek, hogy befolyásolták volna a régiók piaci részesedését, így a centrumra továbbra is 33 százalék jut az értékben mért eladásokból. Északkeletre 20, északnyugatra 19, délkeletre 16, míg délnyugatra 12 százalék.


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    A szakértő szemével

    Támogató:
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu