Tényleg fontos a hazai? - Mennyire tudatosan választunk magyar élelmiszert?

agrarszektor.hu
Habár sokan vásárolunk magyar élelmiszert, a tudatosság egyelőre kevésbé jellemző. Jelenleg csupán a vásárlók fele számára meghatározó érv az, hogy honnan származik az élelmiszer, amit levesz a polcról.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A hazai élelmiszerek tudatos fogyasztásában van még hova erősödnünk: egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket.

Hasonló témákról a Kelet-magyarországi Agrárfórumon is hallhat! A konferencia egyik vezető témája a hazai élelmiszeripar fejlesztési lehetőségei és az új élelmiszeripari GINOP források. Nemcsak szakmai program hanem kiváló kapcsolatépítési lehetőségek és egyedülálló attrakciók is várják: versenytraktorok, traktorhúzó verseny, 3 napos agrárexpó, traktorkarnevál. Kattintson a részletes programért és jelentkezzen azonnal!

A K&H reprezentatív, 500 fő megkérdezésére alapuló kutatásának eredményei szerint a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Kifejezetten kevesen vannak azok a vásárlók - mindössze 4% -, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket.

"A fenntartható agráriumért programunk keretében arról kérdeztük a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. Hiszen a szektor fejlődése - különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások - szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, ami hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében" - kommentálta a kutatást Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?