Rengetegen kertészkednek már így: sokan próbálják ki ezt a módszert

Rengetegen kertészkednek már így: sokan próbálják ki ezt a módszert

agrarszektor.hu
A kertészkedés divatos hobbi lett napjainkra: zöldségeket és virágokat nevelünk erkélyeken, közösségi kertekben és saját kertekben. A kertészkedés mint hobbi növekvő népszerűsége miatt egyre nagyobb igény mutatkozik a megbízható információforrások iránt is. De hogyan változott a kertészeti ismeretek megszerzésének módja az elmúlt évtizedekben?

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A nagymama tudása és tapasztalata

Régebben a kertészeti ismeretek általában nemzedékről nemzedékre szálltak. Sok család számára a saját kert volt a gyümölcs- és zöldségforrás, a nagyszülők és szülők pedig átadták tudásukat és tapasztalatukat unokáiknak, gyermekeiknek. Még ma is sok hobbikertész támaszkodik felmenői tudására, és a tőlük ellesett ismereteket használja kertészkedés során. A családon belüli tapasztalatcsere mellett a kertészkedéssel foglalkozók közösségei is információforrásként szolgáltak és szolgának máig is - írja közleményében az MTD Hungária Kft.

A modern média mint tudásközvetítő

A múltban a kertészeti ismereteket főként a tapasztalt kertészekkel folytatott személyes beszélgetéseken keresztül vagy a kertészeti szakkönyvek tanulmányozásával lehetett megszerezni. Míg korábban a szakértői tudás gyakran nehezen volt elérhető a hobbikertészek számára, az utóbbi évtizedekben a technológiai fejlődésnek köszönhetően, az internet és a közösségi média megjelenésével drámaian megváltozott az információk elérhetősége, és ezáltal az információszerzés és a tanulás módja is. Ma már számos online forrás, például weboldalak, blogok és a közösségi média áll a hobbikertészek rendelkezésére. Ezeken a felületeken szakemberek osztják meg tudásukat és tapasztalataikat, a hobbikertészek így könnyen hozzáférhetnek hasznos tippekhez, információkhoz, a kertjük kialakításához és gondozásához szükséges útmutatásokhoz. Az elmúlt években az internet, mint a kertészeti ismeretekkel kapcsolatos információforrás jelentősége, nagymértékben megnőtt: az Európai Bizottság 2020-as tanulmánya szerint az európaiak közel 60%-a használja az internetet a növényekkel, a kert gondozásával kapcsolatos információk beszerzésére.

A közösségi média mint információforrás

A közösségi média a modernitás, a digitalizáció, a kapcsolatépítés és a globalizáció megtestesítője, amelynek első szereplője a Facebook volt. 2023 januárjában világszerte mintegy 4,76 milliárd közösségimédia-felhasználó volt - ez a világ népességének valamivel kevesebb mint 60%-a. És a használat meglehetősen intenzív: a felhasználók globálisan átlagosan napi 2 óra 31 percet töltenek el közösségimédia-fogyasztással. A közösségi médiát világszerte leginkább a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra használják (47,1%), de a különféle tartalmak, például cikkek, videók keresése (30,3%), vállalkozási vagy vásárlási ötletek keresésére is jelentős hányadot képvisel (24,5%). A közösségimédia-felhasználók 25,9%-a pedig valamilyen terméket keres.

A Facebook, a YouTube és az Instagram, amelyek mindegyikének több mint 2 milliárd a havi látogatóinak a száma, népszerű platformokká váltak a kertészeti témák iránt érdeklődők körében. A YouTube-on számos olyan videó található, amelyekben szakértők osztják meg tudásukat, és akár bonyolultabb kertészeti témák esetén is képesek egyszerű instrukciókkal segítséget nyújtani a felhasználóknak. Az Instagramon és a Facebookon számos hobbikertész és influencer mutatja be kertjét és osztja meg tapasztalatait.

Kertész influencerek mint az inspiráció forrásai

A közösségimédia-platformok fejlődésével a kertészettel foglalkozó influencerek is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, és egyre több embert inspirálnak posztjaikkal. Az első kertész influencerek a 2000-es évek elején jelentek meg, ekkor kezdték megosztani tapasztalataikat, tippjeiket, trükkjeiket az egyre növekvő rajongótáborral, és azóta is rengeteg embert ösztönöztek kertészkedésre. A kertészettel foglalkozó influencerek száma és elérése Európában jelentősen megnőtt az elmúlt években, nem utolsósorban a kertészettel kapcsolatos tartalmak széles skálájának köszönhetően. Például a YouTube, az Instagram és a Facebook legismertebb influencerei közül néhányan több millió követőt vagy feliratkozót érnek el.

Bizonyos dolgok változatlanok

Bár a tudásátadás formája sokat változott, vannak bizonyos dolgok, amelyek évtizedek óta változatlanok a kertészkedés terén. Ezek közé tartoznak a kertészkedésben bevált módszerek és technikák mellett a kertészeti eszközök klasszikusai, amelyek évtizedek óta szinte minden kertben megtalálhatóak, és számtalan kerttulajdonost segítettek a munkájában.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?