Valami történt a németeknél: egyre kevesebben veszik ezeket a gyümölcsöket

agrarszektor.hu
A GfK piackutató adatai szerint Németországban 9%-kal kevesebb friss gyümölcsöt vásároltak a fogyasztók júniusban az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Ebben a kategóriában a 8-9% körüli infláció hatása nem jelentkezik: az átlagár csak 2%-kal emelkedett, így a forgalom is elmarad a tavalyitól.

Agrárium 2023 konferencia

Az évkezdet egyik legfontosabb rendezvénye Kecskeméten: a konferencia célja, hogy bemutassa azokat a legjelentősebb támogatási, jogszabályi, finanszírozási, piaci, innovációs és gépesítési változásokat, amelyek alapvetően meghatározhatják az ágazati vállalkozások 2023-as tevékenységét. Minden hazai agrárszereplőnek elengedhetetlen információs forrás!

A kategóriába tartozó termékek árai között nagy a szórás, például a dinnye átlagára két számjegyű emelkedést mutatott, de a forgalom így is 10%-kal maradt el a tavalyitól, és a csonthéjasok árbevétel is 5%-kal csökkent. Hasonló visszaesés jellemzi 2022. első félévét (-8%), különösen az egzotikus gyümölcsöknél nagy a visszaesés (-14%). A friss zöldségeknél június hónapban mennyiségben 7%-os, értékben 9%-os a csökkenés, de az első félév egészében 10% feletti mértékben esett vissza mind a volumen, mind az árbevétel. Az infláció ellenére csak a paradicsom ára nőtt jelentős mértékben (+12%), ami árbevételben 1%-os növekedést jelentett a jóval kisebb értékesített volumen (-10%) mellett - írja a FruitVeB

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Elsősorban felelős partnerekre van szükség (x)

A TRM Pro Kft. a Zensteel® építőipari lemeztermékeivel az egyik meghatározó magyar gyártó. Célja, hogy területén a mezőgazdasági vállalkozók egyik legstabilabb partnere legyen.

KONFERENCIA
Agrárium 2023
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye március 21-én Kecskeméten.
EZT OLVASTAD MÁR?