A magyar fűszerpaprikára esküsznek a németek

agrarszektor.hu
Az Intersnack egyeduralkodó felvásárló a hazai piacon.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Idén 210 tonna hazai fűszerpaprikát használ fel a Chio termékek gyártója, az Intersnack. A cégcsoport már évek óta a magyar paprika első számú felvásárlója. A hazai pirospaprikát a győri gyáron kívül még négy ország üzemeiben dolgozzák fel, és 13 piacra jut a fűszerpaprikával ízesített snackekből. A termesztők szerint a magyar a legjobb minőségű fűszerpaprika, amelyet a világon lehet kapni.

Idén 210 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol az Intersnack csoport, 260 millió forint értékben - áll a vállalat közleményében. Ez a tavalyi évhez képest 10 százalékos növekedést jelent, ezzel továbbra is a fűszer legnagyobb felvásárlója hazánkban.

A hungarikumnak számító paprikát az Intersnack saját, németországi fűszerüzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszer készül belőle. Egyes snackfűszerek ízesítő anyagát egyedül a magyar paprika adja, de jellemzően inkább különféle borsos, hagymaporos fűszerkeverékeket készítenek belőle. A legnagyobb mennyiségben az Intersnack vezető chips termékére, a Funny-Frisch Ungarisch termékre kerül a magyar paprikából, amely a német piac kedvenc snackje. A paprikás termékek az osztrák és lengyel piacon is a legnépszerűbbek közé tartoznak.

A magyar és német chipsgyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is jut a magyar paprikaőrleményt tartalmazó snack-fűszerekből. Míg Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát fűszerezik vele, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítésére használják. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban és Szlovéniában is forgalmazzák.

Tizenhét országban működik a német Intersnack csoport
Az Intersnack Magyarország Kft. piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5 milliárd forintot meghaladó értékű beruházást hajtott végrel és több mint 15 milliárd forint adót fizetett.. Az Intersnack Magyarország Kft. anyavállalata, a német családi tulajdonú Intersnack vállalatcsoport 17 országban működik, és 8000 embert foglalkoztat. Forgalma meghaladja az évi 2,1 milliárd eurót. A csoport a magyar paprikafűszer legnagyobb felvásárlója, évi 210 tonna őrleményt használ fel termékei gyártásához.

 

A közel 50 főt foglalkoztató Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. is beszállítója az Intersnack-nek. A 100 százalékban magyar tulajdonú kisvállalkozás tavaly összesen 1200 tonna árut értékesített, a szegedi tájkörzet termelőitől vásárolja a paprikát.

Szokol Lajos, a Rubin Kft. ügyvezető igazgatója szerint még mindig több a piacon az import paprika, mint a magyar, pedig elmondása alapján a hazai termésnél nincs jobb minőségű a világon. A magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét, így bár a külföldről hozott termékek színe meggyőző lehet, a hazai őrlemények színező képességével nem tudnak versenyezni - fogalmazott Szokol Lajos a közlemény szerint.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?