2021. április 23. péntek Béla

Hírek - Növény

A magyar fűszerpaprikára esküsznek a németek

Az Intersnack egyeduralkodó felvásárló a hazai piacon.
 
 

Idén 210 tonna hazai fűszerpaprikát használ fel a Chio termékek gyártója, az Intersnack. A cégcsoport már évek óta a magyar paprika első számú felvásárlója. A hazai pirospaprikát a győri gyáron kívül még négy ország üzemeiben dolgozzák fel, és 13 piacra jut a fűszerpaprikával ízesített snackekből. A termesztők szerint a magyar a legjobb minőségű fűszerpaprika, amelyet a világon lehet kapni.

Idén 210 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol az Intersnack csoport, 260 millió forint értékben – áll a vállalat közleményében. Ez a tavalyi évhez képest 10 százalékos növekedést jelent, ezzel továbbra is a fűszer legnagyobb felvásárlója hazánkban.

A hungarikumnak számító paprikát az Intersnack saját, németországi fűszerüzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszer készül belőle. Egyes snackfűszerek ízesítő anyagát egyedül a magyar paprika adja, de jellemzően inkább különféle borsos, hagymaporos fűszerkeverékeket készítenek belőle. A legnagyobb mennyiségben az Intersnack vezető chips termékére, a Funny-Frisch Ungarisch termékre kerül a magyar paprikából, amely a német piac kedvenc snackje. A paprikás termékek az osztrák és lengyel piacon is a legnépszerűbbek közé tartoznak.

A magyar és német chipsgyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is jut a magyar paprikaőrleményt tartalmazó snack-fűszerekből. Míg Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát fűszerezik vele, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítésére használják. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban és Szlovéniában is forgalmazzák.

Tizenhét országban működik a német Intersnack csoport
Az Intersnack Magyarország Kft. piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5 milliárd forintot meghaladó értékű beruházást hajtott végrel és több mint 15 milliárd forint adót fizetett.. Az Intersnack Magyarország Kft. anyavállalata, a német családi tulajdonú Intersnack vállalatcsoport 17 országban működik, és 8000 embert foglalkoztat. Forgalma meghaladja az évi 2,1 milliárd eurót. A csoport a magyar paprikafűszer legnagyobb felvásárlója, évi 210 tonna őrleményt használ fel termékei gyártásához.

 

A közel 50 főt foglalkoztató Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. is beszállítója az Intersnack-nek. A 100 százalékban magyar tulajdonú kisvállalkozás tavaly összesen 1200 tonna árut értékesített, a szegedi tájkörzet termelőitől vásárolja a paprikát.

Szokol Lajos, a Rubin Kft. ügyvezető igazgatója szerint még mindig több a piacon az import paprika, mint a magyar, pedig elmondása alapján a hazai termésnél nincs jobb minőségű a világon. A magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét, így bár a külföldről hozott termékek színe meggyőző lehet, a hazai őrlemények színező képességével nem tudnak versenyezni – fogalmazott Szokol Lajos a közlemény szerint.


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Mind a négyet bepipálom
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu