Itt a megoldás? Véget vetnének a magyar gyümölcsök hanyatlásának

agrarszektor.hu
Az elmúlt évben a termelők szerint nem volt jó piaca itthon a gyümölcsöknek. Van aki szerint a magyar márkaépítés lehetne a megoldás, egyes szakemberek véleménye azonban az, hogy inkább a piacnak és a termőhelynek megfelelő fajta és technológia-választásra kellene törekedniük a termelőknek.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A magyar gyümölcstermesztés, valamint a termelők és a piacok állapotát érdemes az alma helyzetén keresztül megvizsgálni - mondta a www.duol.hu-nak ifjabb Csizmadia György, a Venyim Gyümölcse Kertészet és az Alba Fructus Kft. tulajdonosa, a Fruitmarketing Kft. szakértője. Sokan azt mondják, hogy a magyar márkaépítés lehetne a megoldás az almapiac fellendítésére, felmerül azonban a kérdés, hogy megfizetnék-e a felvásárlók a márka drágaságát, illetve mi az a plusz érték, ami az árban érvényesíthető lenne. A szakember szerint a megoldás inkább a piacnak és a termőhelynek megfelelő fajta- és technológia-választás lehet.

Közeleg az évkezdet egyik legjelentősebb agráreseménye, a március 7-i kecskeméti Agrárium 2019 konferencia. Tudni akarja, hogyan juthat hozzá az idei agrártámogatásokhoz és mennyi támogatást igényelhet? Hogyan változik a minden gazdálkodót érintő hazai földügyi szabályozás? A legfontosabb támogatási, jogszabályi és piaci változásokról kaphat fontos szakmai és gyakorlati információkat a szakpolitika, a közigazgatás és az üzleti élet csúcsvezetőitől, illetve első számú döntéshozóitól a március 7-i kecskeméti Agrárium 2019 konferencián.

Az úgynevezett léalma esetében strukturális problémáról van szó, sok ugyanis az olyan alma, amelyet étkezésinek termelnek, de végül almalé lesz belőle. A szakember szerint a megoldás a korszerű ipari léalma termesztése lenne, alacsony előállítási költségekkel. Ezt gépi betakarítással, metszéssel és talajműveléssel lehet elérni, vagyis a termesztés teljes időtartamában szükséges a maximális gépesítés. Emellett olyan rezisztens fajtákat kell választani, amelyeket alig kell permetezni, és magas hozamúak a kellő öntözés és megfelelő tápanyagellátás mellett. Olyan fajtákra van szükség, amelyeknél alacsony a beruházási költség, ugyanakkor szükség van a támrendszerek és jéghálók létesítésére is. Ugyanakkor jól jön a kis szállítási távolság a feldolgozó üzemtől, így az a legjobb, ha a parcella széléről traktorral be lehet vinni a termést - tette hozzá. 

Más a helyzet az étkezési alma piacával - emelte ki Csizmadia György. Itt ugyanis elsősorban a lengyel és a magyar mezőgazdasági termelőket érintette rosszul az Oroszország ellen bevezetett uniós kereskedelmi embargó. A magyar almatermesztőknek tehát meghatározóan a belföldi piaccal kell számolniuk, ami a Kárpát-medencét jelenti, hiszen Erdélybe, Szlovákiába, Szlovéniába és Horvátországba is szállít az ország, ezeken a területeken azonban az olcsó lengyel áruval kell versenyezniük a termlőknek. A lengyel termelők azért tudnak olcsóbbak lenni, mert náluk más a termelési szerkezet, olcsóbb ültetvényeik vannak, többnyire ukrán munkaerőt használnak, a választott fajtákból tömegesen képesek termelni, a gépparkjuk pedig olcsó. Magyarországnak a belpiacokon az az előnye a lengyel almával szemben, hogy az áruházláncok magyar árut vásárolnak, addig legalábbis biztosan, amíg árban tudjuk tartani a lépést a lengyel áruval - mondta a szakember. 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?