Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.
A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
Angliában több szupermarket pultjain is kartonpapírra nyomtatott zöldségek és gyümölcsök jelentek meg az igazi termékek helyett - írta meg a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) a The Guardian értesülései alapján. A jelenség legfőbb oka a munkaerőhiány. Tehergépjármű-vezetőkből már több hónapja annyira kevés van a szigetországban, hogy a kormány komolyan fontolgatja a hadsereg állományának ideiglenes "kölcsönbe adását", de a legfrissebb hírek szerint a gazdaságokban nincs elég szedő, a feldolgozóüzemekben pedig a csomagolási munkákra nem találnak embert.
Korábban probléma volt az is, hogy a kikötőkbe nem érkezett elegendő áru a tengeri szállítások drágulása és a hajók feltorlódása miatt - ez megoldódni látszik, viszont a bejövő termékeket nincs aki elszállítsa a boltok polcaira. A Guardian beszámolója szerint a zöldséghiány nem csak egy adott láncot érint, zöldségek és gyümölcsök rányomtatott képeivel jelentek meg kartondobozok a Tesco és a Sainsbury's pultjain több városban is. A hagyományos, nagy alapterületű szupermarketek, főleg a Tesco, az Asda és a Sainsbury's, ahol körülbelül 40 ezer féle terméket kínáltak a vásárlóknak, az utóbbi pár hónapban erőteljesen szűkíteni kezdte a kiállított termékek körét annak érdekében, hogy hatékonyságot növeljen, és erős árcsökkentéssel vehesse fel a harcot a kisebb, hozzávetőlegesen 3 ezer féle terméket forgalmazó diszkontokkal szemben, mint amilyen az Aldi vagy a Lidl.
(Címlapkép forrása: Patrick Dalton)