Tombol a zöldséghiány Angliában: így néznek most ki a boltok polcai a briteknél

agrarszektor.hu
Újabb fejezetéhez ért az élelmiszerhiány Nagy-Britanniában: több szupermarketben is kartonra nyomtatott zöldség- és gyümölcsképek jelentek meg az igazi termékek helyett. A jelenség hátterében az áll, hogy sem a gazdaságokban, sem a feldolgozóüzemekben nincs elég ember. A hírek szerint a zöldség- és gyümölcshiány nem helyi jellegű probléma, több nagy lánc üzleteit is érinti.

Agrárszektor 2022 konferencia

Jövő héten érkezik az idén 10 éves Agrárszektor konferencia, a hazai agrárium kiemelkedő kétnapos szakmai eseménye Siófokon! Gazdálkodók, döntéshozók, véleményformálók, vállalati csúcsvezetők, élelmiszeripari szakértők, államigazgatási topvezetők egy helyen, egy időben az agrárium csúcstalálkozóján! 

Angliában több szupermarket pultjain is kartonpapírra nyomtatott zöldségek és gyümölcsök jelentek meg az igazi termékek helyett - írta meg a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) a The Guardian értesülései alapján. A jelenség legfőbb oka a munkaerőhiány. Tehergépjármű-vezetőkből már több hónapja annyira kevés van a szigetországban, hogy a kormány komolyan fontolgatja a hadsereg állományának ideiglenes "kölcsönbe adását", de a legfrissebb hírek szerint a gazdaságokban nincs elég szedő, a feldolgozóüzemekben pedig a csomagolási munkákra nem találnak embert.

Korábban probléma volt az is, hogy a kikötőkbe nem érkezett elegendő áru a tengeri szállítások drágulása és a hajók feltorlódása miatt - ez megoldódni látszik, viszont a bejövő termékeket nincs aki elszállítsa a boltok polcaira. A Guardian beszámolója szerint a zöldséghiány nem csak egy adott láncot érint, zöldségek és gyümölcsök rányomtatott képeivel jelentek meg kartondobozok a Tesco és a Sainsbury's pultjain több városban is. A hagyományos, nagy alapterületű szupermarketek, főleg a Tesco, az Asda és a Sainsbury's, ahol körülbelül 40 ezer féle terméket kínáltak a vásárlóknak, az utóbbi pár hónapban erőteljesen szűkíteni kezdte a kiállított termékek körét annak érdekében, hogy hatékonyságot növeljen, és erős árcsökkentéssel vehesse fel a harcot a kisebb, hozzávetőlegesen 3 ezer féle terméket forgalmazó diszkontokkal szemben, mint amilyen az Aldi vagy a Lidl.

(Címlapkép forrása: Patrick Dalton)

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2022
Jubilál a hazai agrárium hagyományos, év végi csúcsrendezvénye
EZT OLVASTAD MÁR?