Nagy segítség érkezett: ez rengeteg magyar gazda életét megkönnyítheti

agrarszektor.hu
2022 júniusától a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ügyfelei elektronikusan adhatnak meghatalmazást több mint 340-féle agrárágazati és élelmiszerlánc-felügyeleti ügy intézésére. A teljesen papírmenetes folyamat népszerűségét jól mutatja, hogy a bevezetés óta eltelt egy hónapban az elektronikusan rögzített meghatalmazások száma meghaladta az ezret.

Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?

Személyes befektetői klubon mutatjuk be a tőzsdei kibocsátásra készülő Civita Group tevékenységét, működését, az iparágban rejlő potenciált. A magyar családi, kukoricafeldolgozó vállalkozás fenntartható módon állítja elő termékeit, melyek csak természetes alapanyagok felhasználásával készülnek, a teljesértékű és változatos táplálkozáshoz igazodva. A részvétel INGYENES, de regisztrációhoz kötött!

Az online szakmai ügyintézés egyik leggyakoribb nehézsége napjainkban, hogy az eljárások során sokszor még mindig papíralapú nyomtatvány kitöltésével és kölcsönös aláírásokkal kell feljogosítania az embernek hozzáértő segítőit a képviseletre. E nehézséget sikerült nemrég kiváltania a hatóságnak az elektronikus meghatalmazás lehetőségének bevezetésével - olvasható a Nébih oldalán. A hivatal ügyfelei a jövőben már az ügyintézéshez szükséges meghatalmazásokat is teljeskörűen online intézhetik, az alábbi egyszerű folyamat végigvitelével:

  • Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
  • Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
  • Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
  • Hozzon létre "Új meghatalmazást".
  • Adja meg meghatalmazottja adatait.
  • A több mint 340-féle ügytípusból válassza ki, mely ügyben/ügyekben járhat el Ön helyett a kiválasztott meghatalmazott.
  • Véglegesítse a meghatalmazást.

És ezzel a meghatalmazás azonnal felhasználhatóvá válik, a meghatalmazott máris elindíthatja az ügyintézést. Az új rendszernek köszönhetően könyvelők is segíthetik megbízójukat a meghatalmazás kezelésében. Ennek lépései:

  • Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
  • Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
  • Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
  • Hozzon létre "Új meghatalmazást".
  • Adja meg meghatalmazója adatait - legyen szó cég, szervezet vagy akár személy képviseletéről.
  • Válassza ki, mely ügyben/ügyekben járna el Ön a kiválasztott meghatalmazó helyett.
  • Véglegesítse a meghatalmazást.
  • Az aktiváláshoz meghatalmazójának a Nébih Ügyfélprofil Rendszerben el kell fogadnia a meghatalmazást.

A meghatalmazás rögzítéséről, aktiválásáról, törléséről a meghatalmazó és a meghatalmazott egyaránt rendszerüzenetet kap az ügyfélkapus (KÜNY) tárhelyére. Amennyiben a meghatalmazott által rögzített meghatalmazást több, mint 60 napig sem elektronikusan, sem papíralapon nem hagyja jóvá a meghatalmazó, a rendszer a rögzített rendelkezést automatikusan törli, amelyről ugyancsak értesítést kap mindkét fél a tárhelyére. Fontos megjegyezni, hogy

  • az új, elektronikus lehetőség bevezetése a korábban rögzített meghatalmazásokat nem érinti, nem kell megismételni azokat;
  • Rendelkezési Nyilvántartásban rögzített - azonos ügykörben tett - nyilatkozat mellett nem kell külön meghatalmazást adni;
  • ha valaki rendelkezik cégképviseleti jogosultsággal, annak nincs szüksége külön meghatalmazásra.
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Vállalati Energiabeszerzés 2023
Uniós és hazai szabályozási keretek, várható gáz- és áramalakulás a háború és a gáztároló feltöltési kihívások nyomán
EZT OLVASTAD MÁR?