Szemléletformálási kampány indul

agrarszektor.hu
Környezetvédelmi szemléletformálási kampány indul "Múltunk és jövőnk a víz" elnevezéssel, amelynek célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták elterjesztése a magyar lakosság széles körében.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) környezetügyért felelős államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a vízkészlet felbecsülhetetlen érték, az édesvíz-készletek ugyanis fogynak a világon. Magyarország az édesvíz-készleteket tekintve az ENSZ tagállamok közül az első 10-15 ország között található.

Az államtitkár felhívta a figyelmet az ivóvízzel való takarékosságra, és arra, hogy mindenki használja fel a környezetében keletkezett szürke - azaz már egyszer használt - vizet is, ha lehetséges. Az MTI kérdésére Illés Zoltán úgy becsülte, hogy Magyarországon a lakosság évente mintegy 60-80 milliárd forintot fordít ivóvíz vásárlására. Emellett az ipari fogyasztók is százmilliárd forintos nagyságrendben fizetnek díjat a vízszolgáltatásért.

Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója hozzátette: a féléves program megvalósítása - amely január 15-én kezdődött - az Új Széchenyi Terv, Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) pénzügyi támogatásával történik. A rendelkezésre álló forrás valamivel több mint 100 millió forint. Ennek 85 százaléka uniós, a fennmaradó hányad nemzeti finanszírozású.

A most kezdődő nyilvános kampány - ami május 24-ig tart - a fiatalokat, ezen belül is a gimnazistákat, azaz a 15-18 éves korosztályt célozza meg, rajtuk keresztül pedig a környezetükben élő felnőttekre is szeretnének hatni. A programban többek között kisfilmek - kilenc darab 10 perces - is készültek a témáról. Ezek a környezettudatosságot állítják előtérbe, ráirányítva a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára. Emellett a témát feldolgozó e-tananyagok is készültek, valamit online játékok szintén népszerűsítik az édesvíz védelmét - mondta Bárd Edit, a Duna Múzeum közkapcsolati munkatársa.

(MTI)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13