2019. október 19. szombat Nándor

Hírek - Állat

Szemléletformálási kampány indul

Környezetvédelmi szemléletformálási kampány indul "Múltunk és jövőnk a víz" elnevezéssel, amelynek célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták elterjesztése a magyar lakosság széles körében.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) környezetügyért felelős államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a vízkészlet felbecsülhetetlen érték, az édesvíz-készletek ugyanis fogynak a világon. Magyarország az édesvíz-készleteket tekintve az ENSZ tagállamok közül az első 10-15 ország között található.

Az államtitkár felhívta a figyelmet az ivóvízzel való takarékosságra, és arra, hogy mindenki használja fel a környezetében keletkezett szürke - azaz már egyszer használt - vizet is, ha lehetséges. Az MTI kérdésére Illés Zoltán úgy becsülte, hogy Magyarországon a lakosság évente mintegy 60-80 milliárd forintot fordít ivóvíz vásárlására. Emellett az ipari fogyasztók is százmilliárd forintos nagyságrendben fizetnek díjat a vízszolgáltatásért.

Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója hozzátette: a féléves program megvalósítása - amely január 15-én kezdődött - az Új Széchenyi Terv, Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) pénzügyi támogatásával történik. A rendelkezésre álló forrás valamivel több mint 100 millió forint. Ennek 85 százaléka uniós, a fennmaradó hányad nemzeti finanszírozású.

A most kezdődő nyilvános kampány - ami május 24-ig tart - a fiatalokat, ezen belül is a gimnazistákat, azaz a 15-18 éves korosztályt célozza meg, rajtuk keresztül pedig a környezetükben élő felnőttekre is szeretnének hatni. A programban többek között kisfilmek - kilenc darab 10 perces - is készültek a témáról. Ezek a környezettudatosságot állítják előtérbe, ráirányítva a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára. Emellett a témát feldolgozó e-tananyagok is készültek, valamit online játékok szintén népszerűsítik az édesvíz védelmét - mondta Bárd Edit, a Duna Múzeum közkapcsolati munkatársa.

(MTI)


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu