Minél rondább, annál jobb - Együk meg a csúnya zöldségeket?

agrarszektor.hu
A kifejezetten csúnya zöldségek és gyümölcsök fogyasztására buzdítja a vásárlókat az a kampány, amely számos országban egyre népszerűbb. A kezdeményezés célja az élelmiszerpazarlás megakadályozása, amely egyre nagyobb méreteket ölt. Évente rengeteg élelmiszert dobnak ki csak azért, mert nem esztétikusak.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Egyre több ország, illetve üzletlánc csatlakozik ahhoz a kampányhoz, amellyel arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy a csúnya gyümölcsöket és zöldségeket is vásárolják meg. Ezzel akarnak fellépni az élelmiszer pazarlás ellen, amely világméretekben is növekszik.

A kampány kifejezetten azokra a termékekre koncentrál, amelyeket kidobnának az esztétikai hibák miatt. Az ilyen gyümölcsöket és zöldségeket a normál ár töredékéért kínálják, és még webshopos ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat. 

Először a francia Intermarché nevű üzletlánc vezette be a kampányt, majd csatlakozott Ausztria és Németország is. Utóbbi országban "Senki sem tökéletes" című kampánnyal álltak a kevésbé esztétikus gyümölcsök és zöldségek mellé, míg Ausztrália és Kanada "Második élet" néven adta el csúnya, de finom termékeit. Azóta Írország, Hollandia, Svájc, Portugália, az Egyesült Királyság és az USA is csatlakozott a kezdeményezéshez.

Így kampányolnak a csúnya zöldségek és gyümölcsök mellett:

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?