2023. február 2. csütörtök Karolina, Aida

Alakul a dinnyebotrány: brutális árcsökkentés a Tescóban

agrarszektor.hu
Kilónként 99 forintra csökkentette a dinnye fogyasztói árát a Tesco. A termelők veszteségre számítanak, ha ilyen alacsony árak alakulnak ki a kereskedelemben.

Agrárium 2023 konferencia

Az évkezdet egyik legfontosabb rendezvénye Kecskeméten: a konferencia célja, hogy bemutassa azokat a legjelentősebb támogatási, jogszabályi, finanszírozási, piaci, innovációs és gépesítési változásokat, amelyek alapvetően meghatározhatják az ágazati vállalkozások 2023-as tevékenységét. Minden hazai agrárszereplőnek elengedhetetlen információs forrás!

A Tesco csütörtök reggelre 99 forintra mérsékelte a magyar görögdinnye kilogrammonkénti árát - mondta Pócs János fideszes országgyűlési képviselő az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Földművelésügyi Minisztérium dinnye fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján. Bejelentése szerint az áruház azzal indokolta a durva árcsökkentést, amit már napokkal a magyar áru megjelenése után véghezvitt, hogy ezzel kívánják felhívni a fogyasztók figyelmet arra, hogy megjelent a magyar áru a boltok polcain.

A legtöbb áruházláncban a napokban váltotta fel az import dinnyét a magyar áru. Előzetesen a termelők háromszámjegyű árakra számítottak. A kiskereskedelmi induló árak az agrárszektor.hu tapasztalatai szerint kilónként 180-200 forint körül mozogtak.

A boltok többségében ugyanakkor már pár nappal a gyümölcs megjelenése után levitték az árakat kilogrammonként 140-150 forintra - közölte a tájékoztatón Pócs János. A termelők ezt az árat irreálisan alacsonynak tartják a 2 millió forintos hektáronkénti dinnyeelőállítási költséghez viszonyítva. Korábbi nyilatkozatok szerint a gazdálkodók veszteségre számithatnak, ha alacsony fogyasztói árak alakulnak ki a piacon.

"Nyár, dinnye szeletem" - elindult az idei kampány
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit - áll az AMC közleményében.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárium 2023
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye március 21-én Kecskeméten.
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2023. február 2. 06:03