Alakul a dinnyebotrány: brutális árcsökkentés a Tescóban

agrarszektor.hu
Kilónként 99 forintra csökkentette a dinnye fogyasztói árát a Tesco. A termelők veszteségre számítanak, ha ilyen alacsony árak alakulnak ki a kereskedelemben.

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A Tesco csütörtök reggelre 99 forintra mérsékelte a magyar görögdinnye kilogrammonkénti árát - mondta Pócs János fideszes országgyűlési képviselő az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Földművelésügyi Minisztérium dinnye fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján. Bejelentése szerint az áruház azzal indokolta a durva árcsökkentést, amit már napokkal a magyar áru megjelenése után véghezvitt, hogy ezzel kívánják felhívni a fogyasztók figyelmet arra, hogy megjelent a magyar áru a boltok polcain.

A legtöbb áruházláncban a napokban váltotta fel az import dinnyét a magyar áru. Előzetesen a termelők háromszámjegyű árakra számítottak. A kiskereskedelmi induló árak az agrárszektor.hu tapasztalatai szerint kilónként 180-200 forint körül mozogtak.

A boltok többségében ugyanakkor már pár nappal a gyümölcs megjelenése után levitték az árakat kilogrammonként 140-150 forintra - közölte a tájékoztatón Pócs János. A termelők ezt az árat irreálisan alacsonynak tartják a 2 millió forintos hektáronkénti dinnyeelőállítási költséghez viszonyítva. Korábbi nyilatkozatok szerint a gazdálkodók veszteségre számithatnak, ha alacsony fogyasztói árak alakulnak ki a piacon.

"Nyár, dinnye szeletem" - elindult az idei kampány
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit - áll az AMC közleményében.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?