AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A francia Agrex Consulting tanácsadó és piackutató cég, illetve a francia szakminisztérium alá tartozó FranceAgriMer által készített tanulmány a világ 13 fő tejtermelő országának összesen hét versenyképességi jellemzőjét elemzi, olyan mutatók alapján, mint a fenntartható termelés, a termelési potenciál, az ágazat szervezettsége és műszaki színvonala, a tejtermékek portfóliója és a piacszerzési potenciál. Az összesített eredmény a franciákat hozta ki első helyezettnek,megelőzve Hollandiát, Új-Zélandot, Írországot és Németországot is - írja az euractiv.com.
Franciaországban lényegében három óriásvállalat vásárolja fel a megtermelt tej bő 52 százalékát, a Lactalis, a Sodiaal és az Eurial. A francia elemzők ezt a nagymértékű koncentrációt - mint magas fokú piaci szervezettséget - az előnyök közé sorolják. A franciák az egy főre jutó tejtermék-fogyasztásban világelsőnek számítanak, így a belső piac is nagy támaszt ad a tejiparnak. A három piacvezető vállalat 12 feldolgozóval rendelkezik az ország határain túl is, ami kiváló expanziós lehetőséget jelent. Ehhez hasonló adottságokkal csak a dánok büszkélkedhetnek, akik szintén 12 gyárral rendelkeznek külföldön (náluk az Arla az első). A hollandok - akiknél a Friesland Campina viszi a prímet - csak 5 tejfeldolgozót üzemeltetnek a hátorokon túl, Új-Zéland híres tejipara pedig - élén a Fonterrával - csak négyet. Az elemzők azt is Franciaország előnyére írják, hogy jól kézben tartja a földárak növekedését, és az óceán felől érkező csapadék üdén tartja a legelőket.
Az euractiv.com szerzője szerint a tanulmány kevés figyelmet szentel a folyadéktej minőségének. Franciaországban minden második literből vagy zsírt vagy fehérjét vonnak ki annak érdekében, hogy profitábilisabb termékeket, például sajtot gyártsanak belőle. A piac számára felkínált tej mennyisége ugyan sok, de minősége sok kívánnivalót hagy maga után. A portálon megjelent írás szerint a felvásárló gyárak koncentráltságának hátránya is van. A francia tejipar versenyképességének egyik pillére az, hogy kizsigereli a farmereket. Nem véletlen, hogy a mezőgazdaságban dolgozók közül a tejtermelők követnek el a leggyakrabban öngyilkosságot Franciaországban. A cikk szerzője úgy véli, ezután kérdéses az is, hogy mennyire nevezhető fenntarthatónak ez a működési modell.