Külföldön népszerűsítik a magyar borokat: Finnország volt a kampány első állomása

Külföldön népszerűsítik a magyar borokat: Finnország volt a kampány első állomása

agrarszektor.hu
A magyar borok népszerűsítését célzó, külpiaci eseménysorozat első rendezvénye az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Finnországi Nagykövetségének együttműködésében valósult meg 2020. november 24-én. A Hungarian Wine Business Program elnevezésű, borszakmai mesterkurzussal és borkóstolóval egybekötött rendezvénysorozat lehetőséget teremt, hogy a résztvevők elmélyítsék tudásukat a magyar borvidékek által kínált gazdag választékban, valamint új kapcsolatokat építsenek és bővítsék üzleti hálózatukat.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Finnország a magyar borexport egyik kiemelkedő célpiacának számít, így a rendezvénysorozat első állomása nemcsak azoknak a borászatoknak nyújtott lehetőséget, akik a jövőben tervezik kiterjeszteni exporttevékenységüket a finn borpiacra, hanem azoknak a termelőknek és boroknak is megjelenést biztosított, amelyek a finn piacon már jelen vannak. A pandémia okozta utazási korlátozásoknak és a hatóságok ajánlásainak megfelelően a találkozó "hibrid" formában valósult meg, derült ki az AMC közleményéből. A meghívottak körét alkotó finn borágazati képviselők, köztük Master of Wine szakértők, nemzetközi borakadémikusok, borimportőrök, sommelier-k és újságírók személyesen, míg a magyar főelőadó és a résztvevő borászatok videóhívással vettek részt az eseményen.

Az online borkóstolóval egybekötött mesterkurzuson dr. Konkoly Mihály DipWSET tíz hazai pincészet prémium borválogatásán keresztül mutatta be Magyarország borrégióit, az egyes borvidékeket és az ott készülő borok főbb jellemzőit. A virtuális kirándulásnak is beillő borkóstolón a Nagykövetség rezidenciájára érkező vendégek a száraz tokaji furminttól indulva kiváló vörösborok segítségével barangolhatták be a Balaton-felvidéket, az Egri, a Szekszárdi és Villányi borvidékeket, hogy aztán visszatérjenek Tokajba, a finnek körében is ismert és elismert kései szüretelésű borokhoz és aszúhoz.

A mesterkurzust követően sétáló kóstoló keretében a pincészetek további borait is megismerhették a finn résztvevők, valamint táblagépek segítségével online B2B tárgyalásokat folytathattak le a borászatok képviselőivel.

(A cikkben szereplő képek az Agrármarketing Centrum tulajdonát képzik.)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?