AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A szokásos kihívások - így például az időjárási viszonyok, például az aszály -, mellett a pandémia és a háború is nagyon komoly áremelkedéseket eredményez az élelmiszerágazatban - írta meg az Infostart. Hollósi Dávid elmondása alapján a beszerzési lehetőségek különösen nehézkesek lettek, és folyamatosan nőnek az előállítási- és alapanyagköltségek, amihez a termelőknek is alkalmazkodniuk kell. A nagy kérdés az, hogy a megnövekedett költségeket lekövetik-e az átvételi árak, ami a "nap végén" persze a fogyasztók számára jelent majd élelmiszerdrágulást - jegyezte meg.
A szakember kiemelte, hogy az állattenyésztési-, de leginkább a növénytermesztési ágazatokban már kezdetét vette egy áremelkedési folyamat, ami ráadásul még fokozódhat, hiszen - mint fogalmazott -, a közgazdasági folyamatoknak nehezen, vagy egyáltalán nem lehet ellentmondani, vagyis ha valaki tartósan nem tud nyereséget termelni, az tönkremegy. Így aztán Hollósi Dávid meglátása szerint arra lehet számítani, hogy jelentősen meg fog nőni a fogyasztói költésekben az élelmiszerre fordított hányad.
Termékhiányról ugyanakkor nem igazán lehet egyelőre beszélni - folytatta az MKB Bank és a Takarékbank Agrár és Élelmiszeripari üzletágának ügyvezető igazgatója. Bár időszakosan előfordul, hogy nehéz hozzáférni valamihez - például egy időben komoly gondot okozott a műtrágyának a beszerzése, miután földgázból készül -, de az élelmiszer-alapanyag oldalon megvan a megfelelő bázis, inkább a logisztika, illetve a feldolgozás időbelisége lehet kérdéses. De Magyarország önellátó, tehát ilyenről különösebben idehaza nem tudni - jegyezte meg.
Ami a fogyasztókat érintő áremelkedést illeti, Hollósi Dávid kifejtette, hogy
A szakember ennek mértékét 10-20%-ra teszi, bár nyilván nem minden termék esetében. Vagyis egy éves emelkedés viszonyában lesz olyan termék, aminek 0%-kal, de olyan is, aminek akár 30%-kal is emelkedni fog az ára. Azt is hozzátette, hogy az erőteljes emelkedés bizonyos esetben szezonális is lehet, példaként említve egy esetleges gyümölcshiányt, a kedvezőtlen időjárásból kifolyólag. Ez egy átlagos mutató és alapvetően egy évre vonatkozik - ismételte meg Hollósi Dávid.