Megváltozik ezeknek a magyar boroknak a címkéje: erről jobb, ha mindenki tud

Megváltozik ezeknek a magyar boroknak a címkéje: erről jobb, ha mindenki tud

agrarszektor.hu
A mádi borászok új eredetvédelmi jelölést alakítottak ki, hiszen évek óta próbálják megkülönböztetni magukat a Tokaji borvidéken belül. A korábbi Mád OEM jelölést nem támogatta a borvidék, így francia mintára MOC és MDOC jelöléssel látják el a mádi borokat már a 2020-as tételektől kezdve.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Mivel pár éve a Mád OEM "nem ment át" a borvidéki Hegyközségi Tanácson, a mádi közösség végülis önálló eredetvédelmi szisztéma kidolgozása mellett döntött, mely épp idén év elején debütált. Két kategóriában lesznek megkülönböztetett, helyi árujelzők a borvidék legnagyobb (mintegy ötödét képező) hegyközségének borain (a francia AOC után szabadon): MOC és MDOC szinten, melyek közül utóbbi a dűlős szintet jelöli - írja a tancolomedve.hu. A Mád Origin Control és Mád Dűlő Origin Control jelölések a 2020-as boroknál már megjelenhetnek a címkéken. A védjegyek 2020 májusában lettek bejelentve, és a Mádi Önkormányzat ellenőrzi használatukat.

EZ IS ÉRDEKELHET

Mád vs. Tokaj

Nagyjából egy évtizede tart a polemizálás, hogy a Tokaji borvidék fő kommunikációja milyen irányt vegyen. Mád az előző évtized elején debütáló MAD borokkal és egyedi tokaji palack tervezésével egyértelmű tanujelét adta annak, hogy önálló piacépítésbe kezd, és kicsit a borvidék középponjtaként pozícionálja önmagát. A másik fő rendezőelv fókuszába ezzel szemben a Tokaj OEM mint borvidéki brand került, mely éppen a borvidék nevére épít és ezt a kontrollt kívánja megtartani, mondván, hogy a 'Tokaj' nevet ismerik többen a világban, felesleges megosztani a figyelmet. Mád azonban úgy tűnik, nem hagyja magát, és a hegyközségektől függetlenül szervezi önmagát tovább, nem várva a "borvidéki csodát" tétlenül. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?