Újra együtt a magyar agrár szakma Siófokon, az Agrárszektor Konferencián | 2023. november 29-30., Siófok
Rendkívüli mértékben hektikussá vált az utóbbi időszakban a világ élelmiszerpiaca, mivel a keresleti-kínálati viszonyokat több nagyon komoly, kiszámíthatatlan tényező befolyásolja. A bizonytalanság minden meghatározó agrárágazatban jelen van, de különösen igaz a gabonaszektorra, amelyet a tavaly kirobbant orosz-ukrán háború következményei teljesen felforgattak.
Előadóink között Andréka Tamás, Győrffy Balázs, Szabó Levente, Detre Miklós, Bene Zoltán, Makai Szabolcs, Jakab István, Kulik Zoltán, Reng Zoltán.
SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4-4 pont kapható az eseményen való részvételért. (A kredit pont érvényesítéséhez mindkét nap külön regisztráció szükséges a helyszínen!)
Ahogyan lapunk is beszámolt róla, nagy tételben jelentek meg a Lidl polcain németországi sertés darálthús-termékek. Csakhogy ezek a hasonló, de magyar gyártású termékeknél jóval olcsóbban kerültek forgalomba, ráadásul a német diszkontlánc jelentős, 13-17%-os akcióval kínálja őket. Így például az 500 grammos, 30 százalékos zsírtartalmú kiszerelés 949 forintba kerül, miközben az ugyanilyen, de magyar származású termék már 1049 forint. A német áru árelőnye tehát 100 forint, mintegy 10%-os is lehet. Más termékeknél az árelőny ennél nagyobb is lehet. A jelenlegi, borotvaéles árversenyben ez lényeges különbség, és nehéz elképzelni olyan magyar vásárlót - még ha tudatos is -, aki ne a német árut választaná.
A Lidl a Világgazdaság megkeresésre reagált is: Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető először is a külföldi húsok olcsóságára tért ki. Azzal érvelt, hogy a Lidl célul tűzte ki, hogy
Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban letörje az inflációt, és ezáltal támogassa a magyar családokat. A magyar vásárlók támogatásában vívott harchoz pedig a Lidl az alacsony árak biztosításával tud hozzájárulni, a vállalat ugyanis, ahogyan eddig is, elsősorban a vásárlók érdekeit tartja szem előtt.
Kitért a magyar beszállítóknak tett vállalásukra is: a vállalat kiemelten kezeli magyar beszállítói partnereit, és továbbra is azon dolgozik, hogy az együttműködés töretlen legyen, hiszen a magyar termékeknek központi szerepük van az áruházlánc termékkínálatában. A 2021. novemberében tett vállalás óta pedig megváltozott a gazdasági helyzet, az elmúlt évek eseményei komoly hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére - és ez az oka annak, hogy az áruházlánc kínálatában elérhetők import húsok is.