2025. január 20. hétfő Fábián, Sebestyén
Megszólalt a Lidl a húsbotránnyal kapcsolatban

Megszólalt a Lidl a húsbotránnyal kapcsolatban

agrarszektor.hu
A Lidl alig két évvel ezelőtt azt ígérte, hogy kizárólag magyar beszállítók termékeit árulja friss baromfi- és sertéshús kategóriában. Ez mára azonban nem állja meg a helyét, hiszen helyét felvette az irreálisan olcsó német és lengyel import. A vállalat azt állítja, hogy a termékeik döntő többsége így is magyar partnerektől érkezik, az alacsony árakkal pedig az infláció letörése a célja.

Március 19-én jön a tavasz meghatározó agráreseménye: Agrárium 2025

A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.

Kistermelők, őstermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

Ahogyan lapunk is beszámolt róla, nagy tételben jelentek meg a Lidl polcain németországi sertés darálthús-termékek. Csakhogy ezek a hasonló, de magyar gyártású termékeknél jóval olcsóbban kerültek forgalomba, ráadásul a német diszkontlánc jelentős, 13-17%-os akcióval kínálja őket. Így például az 500 grammos, 30 százalékos zsírtartalmú kiszerelés 949 forintba kerül, miközben az ugyanilyen, de magyar származású termék már 1049 forint. A német áru árelőnye tehát 100 forint, mintegy 10%-os is lehet. Más termékeknél az árelőny ennél nagyobb is lehet. A jelenlegi, borotvaéles árversenyben ez lényeges különbség, és nehéz elképzelni olyan magyar vásárlót - még ha tudatos is -, aki ne a német árut választaná.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Lidl a Világgazdaság megkeresésre reagált is: Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető először is a külföldi húsok olcsóságára tért ki. Azzal érvelt, hogy a Lidl célul tűzte ki, hogy

Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban letörje az inflációt, és ezáltal támogassa a magyar családokat. A magyar vásárlók támogatásában vívott harchoz pedig a Lidl az alacsony árak biztosításával tud hozzájárulni, a vállalat ugyanis, ahogyan eddig is, elsősorban a vásárlók érdekeit tartja szem előtt.

Kitért a magyar beszállítóknak tett vállalásukra is: a vállalat kiemelten kezeli magyar beszállítói partnereit, és továbbra is azon dolgozik, hogy az együttműködés töretlen legyen, hiszen a magyar termékeknek központi szerepük van az áruházlánc termékkínálatában. A 2021. novemberében tett vállalás óta pedig megváltozott a gazdasági helyzet, az elmúlt évek eseményei komoly hatással voltak az élelmiszer-kiskereskedelmi piac működésére - és ez az oka annak, hogy az áruházlánc kínálatában elérhetők import húsok is.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Legyen Ön is EARLY BIRD!
EZT OLVASTAD MÁR?