Milyen csokit vegyünk Húsvétra? - Erre kell figyelni

agrarszektor.hu
Érdemes áttanulmányozni a vásárlás előtt a Húsvétra szánt csokoládéféleségek címkéjét. Az egyik legfontosabb szempont, hogy valódi kakaómassza legyen a termékekben. A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint az idén 3-5 százalékkal nőhet a húsvéti édességek forgalma.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Akár csokoládényúlról, akár -tojásról van szó, az a fontos, hogy valódi kakaómassza legyen a termékekben - hívja fel a figyelmet a Magyar Édességgyártók Szövetsége. Ezért vásárláskor érdemes alaposan áttanulmányozni a termékek címkéjét. Étcsokoládénál minimum 35 százalék, tejcsokoládénál legalább 25 százalék kakaótartalom a követelmény, a fehér csokoládénál pedig 20 százalék kakaóvaj és 14 százalék tejszárazanyag az előírás. Egyéb esetben a termék nem nevezhető csokoládénak.

Növekszik a húsvéti piac

Az érdekképviselet úgy véli, az idén 3-5 százalékkal nőhet a húsvéti édességek forgalma. A Nielsen piackutató adatai szerint tavaly majdnem 4 milliárd forintért, 940 tonna szezonális édességet vásároltak a magyarok a húsvéti szezon három hónapja alatt. Ez az egy évvel megelőzőhöz képest 12 százalékos értékbeni és 3 százalékos mennyiségii növekedést jelentett.

Emellett tavaly a 2008 óta folyamatosan csökkenő teljes édességpiac ismét növekedni kezdett. Táblás csokoládéból 7, desszertekből pedig 10 százalékkal nagyobb értékben vásároltak a magyarok,mint 2013-ban, és hasonló emelkedés volt tapasztalható a szezonális termékeknél is.

Valódi bővülés vagy kifehéredés?

A piac ugyanakkor az emelkedés ellenére sem éri még el a válság és a népegészségügyi termékadó (neta) bevezetése előtti szintet. Nem tudni azt sem, vajon valós fogyasztásnövekedésnek, vagy pedig az online kasszák miatt kifehéredő gazdaságnak köszönhető, hogy pozitívvá váltak az eredmények.

A valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, jelenleg viszont már több mint 90 százalékos a részesedése. A bevonómasszából készült figurák ezzel párhuzamosan jóformán eltűntek a kereskedelemből.

Ez az igazi csokiünnep

A húsvéti időszakban a fogyasztók a karácsonyit közel egyharmadával meghaladó mennyiségű csokoládéfigurát vásárolnak, így tulajdonképpen ez a figurás csokoládék legnagyobb ünnepe. A legnépszerűbbek az egymással folyamatos versengésben lévő tojás és nyúl figurák, ahol tavaly ismét a nyulak vették át a vezető szerepet, mert míg a tojások tartották 2013-as 39 százalékos részesedésüket, a nyulak részesedése 38-ről 41 százalékra növekedett. Húsvét idején darált háztartási kekszből több mint 400 tonna fogy.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 14:01
Pénzcentrum  |  2024. április 20. 06:55