Nagy bejelentést tett az ALDI: ilyen élelmiszerekkel lesznek tele decembertől a boltjaik

Nagy bejelentést tett az ALDI: ilyen élelmiszerekkel lesznek tele decembertől a boltjaik

agrarszektor.hu
Az ALDI Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, amelyek kizárólag magyar tejet dolgoznak fel az ALDI vásárlói számára. A jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik majd. Az állandó kínálatban kapható friss húsok mellett így újabb két kategóriában áll át belföldön, magyar alapanyagból készülő, magyar, illetve hazai termékek beszerzésére és forgalmazására a vállalat. Az áruházlánc magyar cégeknek szóló, nemzetközi beszállítói programot indít 2022-ben.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az ALDI Magyarország számára kiemelten fontos, hogy vásárlói számára magas minőségű, lehetőség szerint magyar forrásból, hazai alapanyagból készülő termékeket kínáljon a lehető legkedvezőbb áron. A vállalat az elmúlt 13 évben következetesen valósította meg ezt a stratégiát, aminek köszönhetően a nyári főszezonban az immár 120 termékből álló zöldség- és gyümölcskínálatának mintegy 80%-a magyar termelőktől és beszállítóktól érkezik. Ugyancsak ennek a stratégiának az eredménye, hogy 2021 októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható, friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek, amelyek 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.

Az ALDI most újabb termékcsoportok esetében tér át magyar forrásra: 2021 decemberétől az alapvető tejtermékek kizárólag magyar tej feldolgozásával, hazai beszállítóktól érkeznek az áruházlánc 151 magyarországi üzletének polcaira. A vállalat 2008-as piacra lépése óta 29 alapvető tejtermék magyar, ez a szám 2021 végére több mint a duplájára emelkedik. A választékbővítésnek is köszönhetően az üzletlánc 65 alapvető tejterméke - valamennyi konvencionális tej, trappista sajt, tejföl, kefir, natúr joghurt, rögös túró, túró rudi - magyar tejből, hazai feldolgozónál készül. Kivételt csak azok a termékek képeznek, mint például a biotej, a biojoghurt, amelyek nem elérhetők Magyarországon az áruházlánc számára szükséges mennyiségben. A jövő évelejétől pedig minden típusú és kiszerelésű tojást magyar forrásból fognak beszerezni.

Pusztai Ádám, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. regionális értékesítési vezetője elmondta, hogy tovább bővítik a magyar alapanyagokból hazai feldolgozóüzemek által készített termékeik körét: 65 alapvető tejtermékük magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, egyúttal hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetnek be. A szakember beszélt arról is, hogy a jövő év elejétől valamennyi általuk értékesített tojás - még a biotojás is - magyar forrású lesz. A 100%-ban magyar frisshús-választékuk mellett az általunk értékesített évi több mint 40 millió liter tej, közel 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, közel 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt, illetve közel 90 millió darab tojás mind magyar forrásból érkezik, és a hazai agráriumnak - gazdáknak, tejfeldolgozóknak, összességében több ezer embernek - biztosít stabil hazai felvevőpiacot, kiszámítható partnerséget és megélhetést.

A rövidebb szállítási láncnak köszönhetően egyes tejek például a fejéstől számított 18-24 órán belül már az üzleteink polcain vannak, de a savanyított tejtermékek esetében is mindössze 4-6 nap az átfutási idő, így a fogyasztók nálunk garantáltan friss, magyar tejtermékek közül választhatnak

- mondta Pusztai Ádám.

A vállalatcsoport tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Szlovéniában és Lengyelországban az áruházlánc ottani hálózatában már sikeresen debütált több kiváló magyar tejtermék, de ez csak a kezdet. A jövőben az üzletlánc azon dolgozik, hogy rajta, illetve az ALDI Észak és ALDI Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el egy 430 milliós lakosságú piacra. Ennek érdekében az ALDI Magyarország 2022-ben magyar beszállítóknak szervez bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi beszerzési platformon. A programba bekapcsolódó cégeknek lehetőségük lesz megismertetni termékeiket azokkal a beszerzési munkatársakkal, akik a két vállalatcsoportban az európai állandó, illetve szezonális termékeket kiválasztják.

Üdvözlendő az ALDI előremutató hozzáállása a magyar forrásból származó termékek iránt. Köszönettel tartozunk a vállalatnak, amiért újra és újra kiáll a magyar termékek iránt. Októberben közösen jelentettük be, hogy az állandó kínálatában elérhető frisshús termékeik immár teljes mértékben magyar alapanyagokból készült húsokat tartalmaznak. Ma pedig egy újabb mérföldkőnek számító állomásról adhatunk számot, mivel mostantól az ALDI az alapvető tejtermékeket, valamint a tojást, kizárólag magyar termelőktől szerzi be. Nagyon örülök, hogy üzletpolitikájuk ilyen előremutató és bízom benne, hogy minél többen követik példájukat! A tárcánál mi is arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagokból készült élelmiszerek vásárlására ösztönözzük

- mondta Dr. Nagy István agrárminiszter.

Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint az ALDI 2013 óta működik együtt vállalatukkal, aminek eredményeként a kínálatában 272 terméken, köztük számos tojáson és tejterméken láthatók a Magyar Termék védjegyek, amelyek a vásárlók számára hitelesen tanúsítják az áru hazai eredetét és megbízhatóságát. A szakember beszélt arról is, hogy az áruházlánc más módon is támogatja a hazai származást igazoló legismertebb és legelismertebb védjegyet használó áruk értékesítését. Az akciós újságjában például folyamatosan kiemelten jelöli a Magyar Termék védjegyes termékeket, és népszerűsítette a tavaly útjára indult "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalmat is. Tevékenysége elismeréseként az ALDI 2020-ban a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj versenyen különdíjat kapott kiemelkedő védjegykommunikációjáért. Benedek Eszter hozzátette, hogy jövőre az áruházlánccal három közös kampányuk is indul majd.

A tojás kiváló tápláló és élvezeti értékű élelmiszer, amelynek biológia értéke 100%. Fogyasztása évente átlagosan 2-3%-kal növekszik, az egyik legnépszerűbb élelmiszer. A Magyar Tojásszövetség nagyra értékeli az ALDI döntését, és ismerve az állattartók rendkívül nehéz helyzetét bízunk abban, hogy a jövőben Magyarországon az átvételi árak elismerik a ráfordításokat és egy szerény nyereséget is biztosítanak a termelők számára

- mondta Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke üdvözölte, hogy az ALDI az állandó kínálatban kapható frisshúsokat követően az alapvető tejtermékek és a tojás esetében is elköteleződik a hazai termelők és élelmiszer-feldolgozók mellett. A szakember szerint különösen fontos ez napjainkban, amikor is a drasztikus mértékben megnövekedett takarmányalapanyag- és energiaárak miatt a magyar állattartók és az élelmiszerüzemek egyaránt nehéz helyzetben vannak. Győrffy Balázs hozzátette, hogy az áruházlánc lépése amellett, hogy segíti az agrár- és élelmiszer-gazdaság hazai szereplőit, hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez és - a rövidebb szállítási távolságok miatt - a környezet védelméhez is. A NAK elnöke őszintén reméli, hogy más kiskereskedelmi láncok is követik az ALDI példáját. Ahogy Győrffy Balázs fogalmazott, minél több magyar terméket tesznek ki a boltok polcaira, annál több magyar terméket fognak vásárolni a fogyasztók.

Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke szerint az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. több mint 5 éve, 2016. áprilisában vált a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjává. Akkor olyan közös célokat, illetve olyan témaköröket fogalmaztak meg, melyekben egyértelmű volt a piaci szereplők érdekközössége.

Az egyik ilyen cél volt az, hogy a hazai tejtermelők és a feldolgozók hazai tej és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat, így az ALDI-t is, de az is, hogy a Tejszívlogó védjegy az üzletlánc egyre több tejtermékére felkerüljön, ezzel is hangsúlyozva a termékek magas minőségét és megbízhatóságát. A Tej Terméktanács nevében köszönöm az ALDI által bejelentett lépéseket

- tette hozzá Harcz Zoltán.

(A cikkben szereplő képek forrása Istenes Gergely/Portfolio)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13