Újabb gépgyártó fordul az önjáró traktorok felé

Újabb gépgyártó fordul az önjáró traktorok felé

agrarszektor.hu
A Horsch leállította az univerzálisan alkalmazható szántóföldi robotja fejlesztését, amelyet olyan feladatokra szánt volna, mint például a vetőgépek vontatása. A vállalat indoklása szerint az olyan alternatívák, mint például az (autonóm) robottraktorok, sokkal praktikusabbnak és költséghatékonyabbnak bizonyultak a gazdálkodók számára.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Horsch RO 1, amely több mint két évvel ezelőtt debütált a szántóföldeken, egy autonóm módon működő, lánctalpakra szerelt univerzális robot volt, amelynek hátuljára egy vetőgépet erősítettek, és amely némi hasonlóságot mutatott a sikeres AgXeed szántóföldi robottal. A Horsch azonban már nem lát ebben a koncepcióban potenciált, amint azt Michael Horsch a Top Agrar és az Agrarheute német mezőgazdasági médiumokkal folytatott beszélgetések során elárulta - írta meg a Future Farming.

EZ IS ÉRDEKELHET

 

Michael Horsch úgy fogalmazott, hogy

tévedtünk - a traktorokat, mint erőgépeket helyettesíteni hivatott autonóm gépek mind halva születtek. Az ilyen autonóm szántóföldi robotok nem olcsóbbak, mint a hagyományos, fülkével és sofőrrel felszerelt traktorok.

A szakember úgy vélte továbbá, hogy - különösen Európában - az autonómia készletekkel felszerelt hagyományos traktorok költséghatékonyabb utat kínálnak az autonómia felé a mezőgazdaságban. Mint magyarázta, ezek a fejlesztések egyre hatékonyabbá és megfizethetőbbé válnak. Körülbelül 10 ezer euróért vagy annál valamivel többért már autonómmá lehet alakítani egy hagyományos traktort, amely lehetővé teszi, hogy vezetővel és vezető nélkül is működjön. A német vállalkozó emellett rámutatott, hogy a közlekedésbiztonsággal és az ütközéselkerülő intézkedésekkel kapcsolatban számos kérdés még mindig megválaszolatlan.

A széles vázú traktor még fejlesztés alatt a német cégnél

A Horsch a jövőben a lehető legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb autonóm megoldások létrehozására kíván összpontosítani. Az azonban még bizonytalan, hogy a Horsch másik autonóm projektje, a Gantry RO G 500 megfelel-e ezeknek a kritériumoknak. Michael Horsch ugyanakkor már ezzel a projekttel kapcsolatban is hangot adott a kételyeinek. A Gantry RO G 500-at hivatalosan a 2023 júniusában Brazíliában megrendezett Bahia Farm Show-n mutatták be. Ez a széles vázú traktor a Nexathoz hasonló elven működik, azzal a céllal, hogy a kerekei évről évre következetesen ugyanazokat a nyomvonalakat kövessék a Controlled Traffic Farming (CTF) rendszer segítségével.

 

Tovább árnyalja a képet, hogy nem voltak kedvezőek a Horsch tapasztalatai a Controlled Traffic Farminggal (CTF) kapcsolatban. Az RO G 500-at a többi szélesvázas járművontatóhoz hasonlóan úgy tervezték, hogy a keréknyomok közötti lehető legnagyobb távolsággal minél jobban csökkentse a talajra nehezedő nyomást. A Horsch korábban intenzíven dolgozott a CTF-fel a cseh AgroVation kísérleti gazdaságban, Knezmostban. Mostanra azonban felhagytak ezzel a gyakorlattal, mivel a rendszerrel való hétéves kísérletezés után a Horsch nem tapasztalt jelentős termésjavulást, de egy jelentős hátránnyal szembesült: a burkolatlan utakhoz hasonlóan a pályák idővel szilárdabbá és göröngyösebbé váltak, ami az esővíz felgyülemléséhez és fokozott erózióhoz vezetett.

A Horsch döntése a Nexatra nézve is kritikus lehet

Horsch szkepticizmusa közvetve a Nexatra is kiterjed. Michael Horsch csodálatát fejezte ki a gép iránt, és elismeréssel nyilatkozott Felix és Klemens Kalverkamp mérnököknek a kiváló munkájukért, hozzátette azonban, hogy "ha egy jármű mindent tud egy kicsit, de semmit sem tud rendesen, akkor csak kompromisszumokat köt. Ez pedig nem lesz sikeres". Ennek ellenére a Horsch még nem mondott le a RO G 500-ról, és tovább folytatja a hatalmas brazil pályákon a robot finomhangolását.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?