Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!
Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
A magyarországi piacokon is elérhetővé vált a Ford ikonikus terepjárójának legújabb változata. A Ford Hungary szeptember 25-én országúti és terepi élményvezetéssel egybekötött rendezvényen mutatta be a Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) pick-upot. A gyártó közlése szerint ez a modell a benzines és elektromos hajtás mellett az EV üzemmódban képesek zéró károsanyag-kibocsátással közlekedni. A gépjármű teljesítménye 281 lóerő, az új modell emellett 43 kilométeres elektromos hatótávolságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket kínál. A vezérlés automatikusan osztja el a benzines, elektromos vagy hibrid hajtás forgatónyomatékát a négy kerék között, így nehéz terepeken vagy speciális helyzetekben is mindig elegendő vonóerő áll rendelkezésre, az igazán kemény feladatok megoldásában pedig további segítséget jelent a felező terepváltó és a hátsó differenciálzár. A modell képes akár egy tonnányi rakomány szállítására és 3500 kilogrammnyi teher vontatására. Ez utóbbit egyébként a Ford által megkérdezett Ranger-tulajdonosok 55%-a el is várja az autótól. Újdonság továbbá, hogy a gépjármű professzionális áramforrásként működhet, vagyis képes közvetlenül az akkumulátorából árammal ellátni a hagyományos aljzaton keresztül működtethető elektromos eszközöket, akár 6,9 kW teljesítményig.
A gyártó tájékoztatása szerint a Ford Ranger PHEV már akár 15,4 millió forintért megvásárolható lesz Magyarországon.
Az Etyek és térségében tartott bemutatón a résztvevők nemcsak a közúti közlekedésben ismerkedhettek meg az új modellel és annak innovációival, hanem - a délelőtti bőséges esőnek köszönhetően - igazi off-road tapasztalatot is szerezhettek. Ennek során erdei és szántóföldi terepeken, sáros és lejtős talajon is ki lehetett próbálni a négykerék-meghajtást és a lejtmenetvezérlő rendszert is, amely a legmeredekebb helyeken is lépésben viszi le az autót. Az elvégzendő feladatok közé tartozott a nagy méretű szállítmánnyal történő manőverezés, illetve az autó áramforrásként való használata is.

Hogy áll a Ford a hazai pickup-piacon?
Gálócsy Miklós, a Ford Hungary brand menedzsere elmondta, hogy a vásárlók közül nagyjából 10-15% az, aki munkagépnek veszi a Ford Ranger terepjárókat, az értékesítések döntő többsége azonban a hobbi és családi kategóriába tartozik. Van ugyan egy limited széria is, de az kevésbé fogy – árulta el a szakember. Az agrárium szereplői körében Magyarországon egyértelműen a Toyota és az Isuzu gépjárművei a piacvezetők, a Ford jelenleg a harmadik helyen van. A cég brand menedzsere jelezte, hogy a Monsanto és a Syngenta partnerük, és rendszeresen rendelnek tőlük terepjárókat. Gálócsy Miklós ugyanakkor kiemelte, hogy
a magyar gazdálkodók és vállalkozások körében az ismerősi, szomszédi élőszavas ajánlás még elsődleges fontosságú a vásárlások terében.
A pickup szegmens állapotát illetően Gálócsy Miklós elmondta, hogy a Fordnak ugyan sikerült növekednie ezen a piacon, de ezzel voltaképp csak a korábbi helyüket szerezték vissza. 2024-ben ugyanis volt egy komolyabb gyártási-ellátottsági problémájuk, amiből kifolyólag nem tudtak elég autót behozni Magyarországra, ez azonban az idei évben rendeződött. Ami a pickupok globális piacát illeti, a szakember elmondta, hogy az a Toyota kiesésével szűkült, az Isuzu azonban nem tudta átvenni ezt a helyet.
A pickupokkal és azok tuningolásával nemrég az Alapvetés podcastban is foglalkoztunk, amellyel kapcsolatban Rádi László, a Maxliner Hungary Kft. ügyvezető igazgatója mondta el a legfontosabb tudnivalókat.