Így repeszt a földeken a Ford terepjárója: kipróbáltuk a legújabb Rangert

Így repeszt a földeken a Ford terepjárója: kipróbáltuk a legújabb Rangert

agrarszektor.hu
Új modellel bővült a Ford ikonikus pickup-családja. Az 1982 óta gyártott Ford Ranger immáron Plug-in Hybrid (PHEV) változatban is elérhető az európai és a hazai vásárlók számára is. A megújult jármű nemcsak közúti és terepi körülmények között nyújt remek teljesítményt, de - egyebek mellett - képes stabil áramforrásként működni, így alkalmas elektromos eszközök és szerszámok töltésére, illetve üzemeltetésére is. 

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Csoportos kedvezmények már 2 főtől: 2 fő jelnetkezése esetén, 10%, 3 fő estén 15%, 4 vagy több fő jelentkezése esetén 20% kedvezmény! A kistermelők és fiatal gazdák pedig most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A magyarországi piacokon is elérhetővé vált a Ford talán legismertebb terepjárójának legújabb változata. A Ford Hungary szeptember 25-én országúti és terepi élményvezetéssel egybekötött rendezvényen mutatta be a Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) pick-upot. A gyártó közlése szerint ez a modell a benzines és elektromos hajtás mellett az EV üzemmódban képesek zéró károsanyag-kibocsátással közlekedni. A gépjármű teljesítménye 281 lóerő, az új modell emellett 43 kilométeres elektromos hatótávolságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket kínál. A vezérlés automatikusan osztja el a benzines, elektromos vagy hibrid hajtás forgatónyomatékát a négy kerék között, így nehéz terepeken vagy speciális helyzetekben is mindig elegendő vonóerő áll rendelkezésre, extrémebb körülmények között pedig a felező terepváltó és a hátsó differenciálzár is segíti a vezetőket. A modell képes akár egy tonnányi rakomány szállítására és 3500 kilogrammnyi teher vontatására. Ez utóbbit egyébként a Ford által megkérdezett Ranger-tulajdonosok 55%-a el is várja az autótól. Újdonság továbbá, hogy a gépjármű professzionális áramforrásként működhet, vagyis képes közvetlenül az akkumulátorából árammal ellátni a hagyományos aljzaton keresztül működtethető elektromos eszközöket, akár 6,9 kW teljesítményig.

Az Etyek és térségében tartott bemutatón a résztvevők nemcsak a közúti közlekedésben ismerkedhettek meg az új modellel és annak innovációival, hanem - a délelőtti bőséges esőnek köszönhetően - igazi off-road tapasztalatot is szerezhettek. Ennek során erdei és szántóföldi terepeken, sáros és lejtős talajon is ki lehetett próbálni a négykerék-meghajtást és a lejtmenetvezérlő rendszert is, amely a legmeredekebb helyeken is lépésben viszi le az autót. Az elvégzendő feladatok közé tartozott a nagy méretű szállítmánnyal történő manőverezés, illetve az autó áramforrásként való használata is. 

Hogy áll a Ford a hazai pickup-piacon?

Gálócsy Miklós, a Ford Hungary brand menedzsere elmondta, hogy a vásárlók közül nagyjából 10-15% az, aki munkagépnek veszi a Ford Ranger terepjárókat, az értékesítések döntő többsége azonban a hobbi és családi kategóriába tartozik. Van ugyan egy limited széria is, de az kevésbé fogy - árulta el a szakember. Az agrárium szereplői körében Magyarországon egyértelműen a Toyota és az Isuzu gépjárművei a piacvezetők, a Ford jelenleg a harmadik helyen van. A cég brand menedzsere jelezte, hogy a Monsanto és a Syngenta partnerük, és rendszeresen rendelnek tőlük terepjárókat. Gálócsy Miklós ugyanakkor kiemelte, hogy

a magyar gazdálkodók és vállalkozások körében az ismerősi, szomszédi élőszavas ajánlás még elsődleges fontosságú a vásárlások terében.

A pickup szegmens állapotát illetően Gálócsy Miklós elmondta, hogy a Fordnak ugyan sikerült növekednie ezen a piacon, de ezzel voltaképp csak a korábbi helyüket szerezték vissza. 2024-ben ugyanis volt egy komolyabb gyártási-ellátottsági problémájuk, amiből kifolyólag nem tudtak elég autót behozni Magyarországra, ez azonban az idei évben rendeződött. Ami a pickupok globális piacát illeti, a szakember elmondta, hogy az a Toyota kiesésével szűkült, az Isuzu azonban nem tudta átvenni ezt a helyet.

A pickupokkal és azok tuningolásával nemrég az Alapvetés podcastban is foglalkoztunk, amellyel kapcsolatban Rádi László, a Maxliner Hungary Kft. ügyvezető igazgatója mondta el a legfontosabb tudnivalókat.

Címlapkép forrása: Agrárszektor
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. november 12. 11:28