Óriási változás a boltokban: egyre több ilyen élelmiszer van a polcokon

Óriási változás a boltokban: egyre több ilyen élelmiszer van a polcokon

agrarszektor.hu
Egyre népszerűbben az úgynevezett digitális címkék az élelmiszereken és a szeszesitalokon Európában. Ezek lényege, hogy a termékinformációkat a fogyasztók az adott termék csomagolásáról, egy QR-kód beolvasásával tekinthetik meg. Egy friss felmérés szerint tízből nyolc válaszadó már hozzá is szokott ehhez az új rendszerhez.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A múlt hónapban tette közzé a spiritsEUROPE (az európai szeszesital-ágazat képviseletét ellátó szervezet) annak a reprezentatív fogyasztói felmérésnek az eredményét, amelyet megrendelésre öt európai országban (Csehország, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország) végeztek el. A felmérés kimutatta, hogy a digitális címkék egyre népszerűbb csatornái a fogyasztók körében a termékinformációk elérésére Európában - olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán. Tízből nyolc válaszadó úgy nyilatkozott, hogy már hozzászokott a QR-kódok beolvasásához, és azoknak a 95%-a, akik használják ezeket élelmiszer-vagy ital vásárlásakor, találta hasznos eszköznek a termékinformációk megszerzéséhez.

Ezek a számok nagyon bíztatóak, mivel a szeszesital-ipar borászati partnereivel együttműködve már tett proaktív lépéseket a változás érdekében. Az egyik ilyen lépés volt a tavaly elindított U-Label platform, ami egy online eszköz. Célja, hogy az EU fogyasztói számára releváns, pontos és részletes információkat nyújtson a termékekről az egy E-címke segítségével. A fizikai címkéknek mindig tartalmazniuk kell bizonyos információkat, ám ezek főként alapvető, korlátozott mennyiségű termékinformációk, és azt találták, hogy ezek önmagukban nem biztosítják az európai fogyasztók számára az általuk kívánt és szükséges információk teljes körét, hogy megalapozott döntéseket hozzanak. Ennek a helyzetnek a megoldására válaszul kombinálták a gyártók a csomagoláson található információkat további, termékspecifikus háttérinformációkkal, amelyeket az E-címkére írnak, és amit a QR kód beolvasásával érnek el a fogyasztók. Azáltal, hogy hozzáférést biztosítanak a termékekkel kapcsolatos részletes információkhoz és útmutatásokhoz, amelyek könnyen lefordíthatók, a digitális címkék hasznos megoldást kínálnak a vásárlók pontos tájékoztatására szélesebb és összetettebb kérdésekben, akár különböző régiókban és nyelveken.

Azt is meg kell jegyezni, hogy a spiritsEUROPE felmérésének eredményei rávilágítottak a digitális címkékre vonatkozó harmonizált szabályok szükségességére, amit a válaszadók 80%-a szívesen fogadna, mivel felismerték, hogy a digitalizáció számos kihívásra megoldást kínál Európában. Mint ilyenek, ezeknek a megállapításoknak arra kell ösztönözniük az európai döntéshozókat, hogy proaktív álláspontot képviseljenek a digitális címkékkel kapcsolatban. A szervezet úgy látja, hogy az Európai Bizottságnak fel kellene használnia a felmérésből szerzett ismereteket a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendelet (FIC) felülvizsgálatára való felkészülés során.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?